Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

lollo
31 juli 2008 · 596 Inlägg

vart sjukskriven snart 1 år pga av en trafikolycka.... eller ja jobbar 25 % i 3 månader bara!! hoppas ju på heltid och att ja pallar med det...

bazooka_
31 juli 2008 · 406 Inlägg

Rushman skrev:

tkd_rille skrev:

bazooka_ skrev:

Jo jag har inte vart sjuk på tre månader. Jag jobbar på ett sånt ställe där man måste prestera bra hela tiden. Går det dåligt får man chefen efter sig. tex så jobbar jag med andra tillfälliga som inte kan ett smack om hur dom ska göra, så det blir som att jag gör allt själv. Det är klart inte deras fel heller . dom är ju där för att tjäna pengar. Men jag hinner inte visa dom allt heller. Det blir som en ond cirkel pga att ledningen är som den är. Näe blir nog till att söka nytt jobb kanske. Omöjligt att trivas.

men du skriver max 1 gång i månaden de är för mycket ändå. sen skiter man i vad alla andra gör och gör de man ska helt enkelt.

Vet inte vad du jobbar med, men lätt å vara pigg å kry bakom ett skrivbord. Det finns hårda jobb, och som sliter nåt fruktansvärt på kroppen.

Jo jag har hamnat på ett sånt ställe. 9 timmar tok körning varje dag. Man gör nästan jämt illa sig.

:DPlattan i mattan:D
Alecci
31 juli 2008 · 2 014 Inlägg

Det är ganska sällan, 2-3 gånger per år kanske, som jag sjukskriver mig. När jag väl gör det så är jag däremot hemma tills jag är helt frisk, då jag av tidigare erfarenheter lärt mig att inte börja jobba för tidigt då mitt kassa immunförsvar är nere för räkning.

Att räkna dagar per år tycker jag är ointressant, känns vettigare att räkna antal gånger.

Har en nära polare som inte varit sjukskriven alls på över 9 år... På gott och ont, får man väl tillägga.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
ventohuan Fartdåre!
31 juli 2008 · 592 Inlägg

Ja har nytt rekord redan detta året med 3dagar sjuk! Inte bra! Brukar ha 2 på hela året!

Senast redigerat av ventohuan (31 juli 2008)

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Ksj
31 juli 2008 · 1 217 Inlägg

Far min har varit sjukskriven totalt 5 veckor på 36 år nu, tre av dom var när han låg på sjukan för en infarkt.
Det borde väll vara nån form av rekord bland arbetsnarkomanerna?tongue 

Själv har jag inget jobb att bli sjukskriven från.

Saab 900 "2.1an" (1992)
325i
6 augusti 2008 · 141 Inlägg

ja har varit hemma en dag sen december hitills (hade så ont i ryggen att ja inte kom ur sängen eller kunde sova för den delen), annars inget alls.. man kan ju inte stanna hemma för att man har lite ont i halsen precis, tycker de e lite klent!!

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
sir_daniel www.kudoz.se
6 augusti 2008 · 3 802 Inlägg

sjukskriven? inte varit det sedan jag började jobba 2001, även om jag tagit ut kompledigt någon dag man varit lite krasslig alt. lyckas bli sjuk på ledigheten.....

groze
6 augusti 2008 · 564 Inlägg

Jag tog ut mina första sjukdagar på 6 år i våras. Då var jag hemma 4 dagar. Det har hänt att jag lyckats pricka in feber osv när jag haft semester, men annars så försöker jag gå till jobbet även om jag är krasslig. Jag är ju lika sjuk hemma, så då kan jag ju lika gärna jobba. smile

Tokken Team dBakuten
6 augusti 2008 · 3 453 Inlägg

Inte sjukskrivit mig en enda gång.. Som sagts tidigare, jag blir sjuk när jag är ledig och slappnar av..
DÅ kommer skiten krypande.. samma visa varje semester. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Froops
6 augusti 2008 · 150 Inlägg

Har väl vart sjukskriven 1 dag på 4 år nu! Det är 1 för mycket .. tongue

Turbo_Erik
6 augusti 2008 · 526 Inlägg

typ 1 gång om året...
Sjukskriver mig inte i onödan.. Bara typ vid magsjuka smile

Racso Dr Snuggles
6 augusti 2008 · 956 Inlägg

Idag ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
DannyArtois
6 augusti 2008 · 13 Inlägg

Har varit sjukskriven 5-7 veckor under dom 7år jag har jobbat.

Alex_halvordsson
6 augusti 2008 · 657 Inlägg

bazooka_ skrev:
Jag brukar inte vara sjukskriven så ofta (Tycker jag) max en gång i månaden. Och visst ibland när man inte är riktigt sjuk heller. Kan vara att man sovit för dåligt eller någon annan yttre påvärkande faktor. Hur har ni det?

En gång i månaden????

Har jobbat på samma företag sedan jag tog studenten, dvs i strax över 6 år nu och jag har max varit sjukskrivit i 10 dagar, inte ens så mkt skulle ja tro

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Fetazde Kombi-Nation
6 augusti 2008 · 289 Inlägg

allt för sällan... varit borta från jobb i 1 vecka under 3 år !

genetorp
6 augusti 2008 · 249 Inlägg

har jobbat i ett år nu och varit sjukskriven två dagar

// genetorp
ironhead volvoraggare
6 augusti 2008 · 4 776 Inlägg

är sjukskriven denna vecka pga en liten gallstensoperation

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
lingua
6 augusti 2008 · 2 271 Inlägg

Nästan aldrig. Däremot är har senaste året innehållit mycket vab. 2 ungar innebär "all inclusive"smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
SoL Eigenbrötler
6 augusti 2008 · 1 237 Inlägg

första halvåret (för fem år sedan) på jobbet var jag inte där alls, inte en dag från att jag fick kontraktet big_smile

jag bröt nyckelbenet samma dag som jag fick jobbet, titanplatta och skruv big_smile



men i övrigt så har jag haft lite lung problem och nu i höstas så fick jag diabetes, så utav de 5 åren jag jobbat på mitt jobb, har jag nog varit hemma i ett av dem, så jag har jobbat 4 år av 5 big_smile

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
n_andersson
6 augusti 2008 · 689 Inlägg

brukar va sjuk ca 1 gång på 2.5 år. men förra året så trampa jag av korsbandet och miniskeln på jobbet så jag fick va hemma 6 månader. inte en chans att jag hade kunnat jobba då med de tunga jobbet jag har....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang