Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

Sokrates Eliminator
6 augusti 2008 · 1 441 Inlägg

Har jobbat i 21 år drygt varit sjukskriven kanske 1 månad totalt, har nog inte varit sjukskriven på 5 år.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
KalleH
6 augusti 2008 · 55 Inlägg

Har kanske varit borta från jobbet en ½ dag på ca 7 år tror jag.

Mollllgan
6 augusti 2008 ·

Har jobbat (sen studenten) 5 år och har aldrig varit sjukskriven innan. Men 15/5 opererades jag och har varit sjukskriven sedan dess. Börjar dock jobba på måndag igen Gottans=)

Mvh

Tomten Tomten
6 augusti 2008 · 1 065 Inlägg

Pan skrev:
Sen jag gick ut Gymnasiet förra året har jag inte varit sjukskriven någon gång smile

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Chrillee House/Trance diggare
6 augusti 2008 · 287 Inlägg

Sjukskriven varannan vecka, senast var jag 8 dagar i sträck...sen 6 dagar innan det...kmr när halva dagen har gått...inte fått foten än, men har sagt upp mig tongue

Måste ju få sparken nångång, se vart gränsen går tongue

cutlass
6 augusti 2008 · 383 Inlägg

änsålänge...max 2 dagar/år

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
mebben Troligen galen...
6 augusti 2008 · 567 Inlägg

Jobbat 7 år på mitt nuvarande jobb, varit sjuk 2 ggr, första gången när jag bröt ett ben i handen och andra gången när mitt knä opererades.

Sushikocken Sleeper
6 augusti 2008 · 3 084 Inlägg

3 år sedan sist och nu sitter jag här med feber halsfluss och konstant snuva. Otroligt timead tråd

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
weian Concordia res parvae crescent
6 augusti 2008 · 924 Inlägg

har inte varit sjukskriven sen studenten 05. ok nån estaka dag då man haft flensan. typ 1 gång/år.

men detta året e första gången ja har varit sjukskriven.
1 vecka i maj då ja hade hälsporre. inte så himla skönt när man hade ett stånde jobb på fabrik.
1 vecka i juli, sabbade ryggen på en sjukvårdsutbildning.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
error_elle
6 augusti 2008 · 14 Inlägg

1 gång på 5år

Senast redigerat av error_elle (6 augusti 2008)

Beeenny
6 augusti 2008 · 982 Inlägg

nån vecka per år..livet går ju inte ut på att jobba

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
6 augusti 2008 · 1 171 Inlägg

Va borta 5 dagar pga körtelfeber, det är allt på 6,5 år..

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Tzatziki
6 augusti 2008 · 452 Inlägg

har varit borta från jobbet i 2 veckor sedan starten 9'e oktober 2007.
detta var pga kraftiga förkylningar men annars varit där vart endaste dag!

Bli arbetslös i dagens sverige vill man inte och pengar behöver man, gärna mer big_smile

AdamOpel DraMinBil.nu
6 augusti 2008 · 1 016 Inlägg

beror på hur hårt fallet blir när man far av crossen wink

( nej, arbetsgivaren är inte så glad ibland smile )

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Alabama
6 augusti 2008 · 19 Inlägg

Aldrig! Är man sjuk åker man ambulans!

Ford Mustang GT/CS "California Special" (2007)
dabby född blåvit
6 augusti 2008 · 624 Inlägg

Beror ju till stor del på hur och var man jobbar.. en annan som oftast traskar omkring på byggen klarar ju inte rent fysiskt av att jobba med feber/rejäl förkylning eller nåt brutet.

1-2 ggr/år

st220hgv Chaufför
6 augusti 2008 · 418 Inlägg

Jag har haft en sjukdag sen jag började jobba efter lumpen för 9 år sen.

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
cuppre negativ..
6 augusti 2008 · 167 Inlägg

när jag är så sjuk att jag inte kan röra mig typ.. så som maginfluensa och sånt.. eller om jag skadar mig och måste uppsöka läkarvård.. går jag till jobbet med feber, men blir oftas hemskickad av chefen..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
Martin 9-3 Fisketokig
6 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

Sjukskriven lär väl aldrig hända.

Har totalt vart borta från jobbet 2 minuter under nästan 4 års tid vad gäller ordinarie arbetstid och det var när klockan inte ringde för 2 veckor sedan efter strömavbrott, men redde ut det ganska bra med 9 minuter från vaknande till komma in på jobbet, dock 2 minuter för sent wink

Folk känner efter för mycket. Mår man dåligt är det bara knapra i sig några alvedon forte och ta sig upp.

Var dock tvungen att kolla mig för ett år sedan efter att haft vilopuls på 120+ efter jobbat och gått på smärtstillande i 2-3 dagar. Kunde inte sova var yr och blodådrorna var stora som vattenslangar hmm

Visade sig dock vara en släng av hjärtmuskelinflammation och blev rekommenderad att ta det j''ligt lugnt i 2 veckor. Hade ju jobb att sköta så timmen senare gick man på nattskiftet och jobbade vidare men var försiktig. Pinsamt att komma till jobbet med 2 sugkoppar kvar på fötterna. De glömdes bort efter EKG:t.

Hade jag då vetat att jag inte har någon karensdag utan har full ersättning från första dagen av staten så hade jag övervägt att vila en dag. Detta om 0 karensdagar fick jag nyss veta.

Belasta en arbetsgivare med att ringa in sig som sjuk och krångla skulle aldrig komma på tanke om han dessutom får betala om man är sjuk några dagar...

Folk som sjukanmäler sig ofta är ju arbetsgivarens värsta mardröm.

Edit: Det kan vara ok att vara sjuk men då ska man fan ta komp eller semesterdagar.

Senast redigerat av Martin 9-3 (6 augusti 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
7 augusti 2008 · 1 300 Inlägg

Jag kan knappt vara sjuk, det funkar inte med jobbet.

Jag har jobbat sedan jag gick ut gym. för 3 år sedan har varit sjuk en gång tror jag. Och då var jag riktigt jävla sjuk, halsen var helt svullen och jag kunde knappt andas. Hade svår halsinfektion, en veckas gloende på TV:n och pencilin sen kunde jag jobba igen.

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang