Uppkörning - Kuggad

mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

Körde upp idag..
Jag var riktigt nervös och kände redan efter ca 100 meter att det inte alls gick bra att köra idag.. När jag kör i vanliga fall brukar det gå hur bra som helst och allt brukar flyta på jättebra.. men nu blev allt bara soppa.. så jag blev kuggad. sad

anledningen var att jag hade för "kort" planering när jag körde och för ojämn anpassning till trafiken.
Han menade att jag gasade på för lite när jag skulle upp i hastighet...
MEN, innan vi började köra tjatade han skit mycket om hur viktigt det var att köra bensinsnålt och miljövänligt... hur miljövänligt är det att varva ur varenda växel för att kunna accelerera så fort som möjligt?!
Jag sa då att jag körde så för att han hade sagt att jag skulle köra så bensinsnålt som möjligt...

sen klaga han på mig när jag körde motorväg också... bara för att jag gick ut i vänsterfilen för att släppa in en som kom i accerelationsfältet... Det har jag lärt mig att man ska göra iaf...

Jag behöver lite tröst o sympati nu haha...
Men men, får väl hoppas de går bättre nästa gång... Ska iaf inte köra upp i Helsingborg fler gånger...

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

jobbigt fan, kommer ihåg hur det var första gången o man är så förväntansfull sen bara rasar allt o man vill strypa kontollanten. Men det är bara att släppa det och boka om så fort som möjligt. nån gång kommer du ju få det

Inspiration comes standard
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
29 juli 2008 · 355 Inlägg

måste kännas surt att bli kuggad hmm själv klarade jag mitt prov även fast jag råkade glöma en högerregel och när jag skulle backa runt gathörn så sket det sig totalt tongue men men vissa har väll mer tur än andra. det är bara att ge sig på att igen så klarar du det.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
xMaDRockz
29 juli 2008 · 128 Inlägg

Jobbigt att inte klara av det, Men försök att total ignorera att han sitter brevid dig. Slappna av och kör som du brukar så fixa du det.
Minns när jag körde upp, då vart där med en tant som vi skulle köra och släppa av :S Plus att en lastbil tappa av en "sugga" Grått cementblock mitt framför bilen när vi stod vid ett röd ljus smile
Ligger kanske nått i att han stank sprit oxå? Klara det iaf big_smile Ohh well.. Du klarar nog det nästa gång!

Senast redigerat av xMaDRockz (29 juli 2008)

Criton Rocketdog
29 juli 2008 · 270 Inlägg

Du hade lite otur där.

Själv blev jag kuggad p.g.a att jag skulle backstarta från en fickparkering. och kärringjäveln tyckte att jag körde ut lite för nära en annan parkerad bil. tongue

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
CarpeDiem German Engineering
29 juli 2008 · 9 081 Inlägg

Jættetråkigt att du blev kuggad.

Du kommer klara det næsta gång, kæmpa på grabben

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Aern
29 juli 2008 · 457 Inlägg

Håller fullständigt med dig, VARFÖR dra ur på varje växel, jag ffråga läraren. Jo det är mer miljövänligt att dra på så man kommer upp fortare i hastighet än att ligga och dra på mjukt!??? SKITSNACK! Dubbelmoral så det skriker om det.

Och man ska vara ekonomisk och hoppar över en växlar, tex från 3:an till 5:an är också skit. Synkringarna tar stryk av det. Jävla påhitt allting på körskolan.

TFkarlsson Varningar. 36
29 juli 2008 · 1 200 Inlägg

När jag körde upp (den gången jag klarade det) Bad jag gubben jag körde med, att vara tyst och inte hålla på att prata med mig. Då gick det mycket bättre och jag klarade kortet.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Muttley
29 juli 2008 ·

Aern skrev:
Håller fullständigt med dig, VARFÖR dra ur på varje växel, jag ffråga läraren. Jo det är mer miljövänligt att dra på så man kommer upp fortare i hastighet än att ligga och dra på mjukt!??? SKITSNACK! Dubbelmoral så det skriker om det.

Och man ska vara ekonomisk och hoppar över en växlar, tex från 3:an till 5:an är också skit. Synkringarna tar stryk av det. Jävla påhitt allting på körskolan.

men du accar upp till 3 tusen varv och hoppar över en växel varje gång du växlar, och växellådan tar inte skit för att du hoppar över växlar smile, om de nu gör de kan du ge bevis, saab möjligtivs wink

gamlingen
29 juli 2008 · 5 198 Inlägg

Tror inte ens saab tar stryk,, möjligen lamellerna OM man inte varvar ordentligt

mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

Njä, men de kan ju inte vara bra ändå...

aja, allt känns så ruttet nu... ska ringa efter sista-minuten tider hela veckan, så får vi se hur det går...

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
maco
29 juli 2008 · 1 207 Inlägg

När du kör ut på motorväg skall du accelerera upp till den tillåtna hastigheten så fort som situationen kräver pga säkerhetsskäl, du skall inte riskera att varken bli påkörd eller hindra någon i trafiken. När det gäller säkerhet spelar miljön ingen roll.

Brummie
29 juli 2008 · 25 Inlägg

Det är skitsvårt att köra upp i Helsingborg ! körde själv upp där och blev också kuggad första gången , jag satsar 100 spänn på att din trafikinspektör hette Roger ?

EckeHolmgren T5 & R Fantast
29 juli 2008 · 1 279 Inlägg

otis men ge inte upp big_smile betterluck next time!

Erik H
mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

Brummie skrev:
Det är skitsvårt att köra upp i Helsingborg ! körde själv upp där och blev också kuggad första gången , jag satsar 100 spänn på att din trafikinspektör hette Roger ?

ja, svårt som fan...ska se ifall jag får i landskrona, verkar lätt att köra...
okey, då får du ge mig 100 spänn wink haha

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
dannedanne
29 juli 2008 · 155 Inlägg

mertin306 skrev:

Brummie skrev:
Det är skitsvårt att köra upp i Helsingborg ! körde själv upp där och blev också kuggad första gången , jag satsar 100 spänn på att din trafikinspektör hette Roger ?

ja, svårt som fan...ska se ifall jag får i landskrona, verkar lätt att köra...
okey, då får du ge mig 100 spänn wink haha

Och när du kommer till större städer då? Ska du hålla dig undan då? Tycker bara det är bra att folk får köra upp i storstäder, då lär man sig att verkligen hålla koll.

mertin306 Fartdåre
29 juli 2008 · 131 Inlägg

dannedanne skrev:

mertin306 skrev:

Brummie skrev:
Det är skitsvårt att köra upp i Helsingborg ! körde själv upp där och blev också kuggad första gången , jag satsar 100 spänn på att din trafikinspektör hette Roger ?

ja, svårt som fan...ska se ifall jag får i landskrona, verkar lätt att köra...
okey, då får du ge mig 100 spänn wink haha

Och när du kommer till större städer då? Ska du hålla dig undan då? Tycker bara det är bra att folk får köra upp i storstäder, då lär man sig att verkligen hålla koll.

blev ju inte kuggad för att jag hade för lite "koll" utanför att jag inte anpassade hastigheten (accerelation osv) till den övriga trafiken...

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang