Hej behöver hjälp med byta toppackning på en Nissan S13

BliX
29 juli 2008 · 6 Inlägg

Hej ny på forumet och behöver hjälp

Som rubriken lyder.

Det e ju så att man inte kan allting här i livet och detta är något jag aldrig gjort, men har inte tummen mitt i handen för det smile

Någon som har tid och har kunskap att byta toppackning på min S13, sotningssats samt nya bultar finns.

Bilen drar vatten samt att det bubblar lite i kärlet på tomgång, vad jag förstår så har nog packningen gått mella vatten/ avgaskanalerna el så kanske det bara är insugspackningen men det märker man väl när man river i så fall. Vet ej om toppen behöver planas, den har inte kokat.

Bilen går att köra men när man startar den så går den på 3 burkar tills vattnet i den cylinder det läcker in i är borta sen går den helt ok, men när den blir varm så börjar den bluddra lite på tomgång.

Troligen när det blir tryck så läcker det in mer på ena cylindern och det finns ju ingen bil som går på vatten tongue

Finns det intresse så e det bara att höra av sig men helst inte allt för långt ifrån Stockholm.

Tack på förhand

Senast redigerat av BliX (29 juli 2008)

Ha Det Gott " BliX " Peter Andersson
www.200sx.nu
www.zatzy.com
Wanegardh Asgammal medlem.
29 juli 2008 · 2 246 Inlägg

toppen SKA du plana..när min packning gick sönder så sket jag i att plana den..
fick riva toppen igen..så kul är det inte..
jag hade heller aldrig skruvat av min topp innan..men jag gjorde det helt själv..skruvar man inte,så lär man sig inte..lycka till

Wanegardh Asgammal medlem.
29 juli 2008 · 2 246 Inlägg

jag har lite bilder om det skulle vara till nån nytta?

BliX
30 juli 2008 · 6 Inlägg

Tjena

Jo det e väl klart att lite bilder alltid e intressant om man nu skall göra det själv för första gången.

Här e min mail el så kan du adda mig på msn om du har det

pean041@hotmail.com

Tack på förhand

Ha Det Gott " BliX " Peter Andersson
www.200sx.nu
www.zatzy.com
Wanegardh Asgammal medlem.
30 juli 2008 · 2 246 Inlägg

behöver du information så sök på www.200sx.nu..där hittar du allt du behöver veta

Senast redigerat av maximus (30 juli 2008)

BliX
4 augusti 2008 · 6 Inlägg

Tack för bilderna Maximus

Toppen riven nu och inlämnad på planing får förhoppningsvis tillbaka den i morrn.

Sen e det bara monteringen kvar smile

Ha Det Gott " BliX " Peter Andersson
www.200sx.nu
www.zatzy.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang