3517
Sök

Demontering av noname-stereo i Toyota Corolla

3 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Hej, jag har sökt runt lite och förstått att det är vanligt att man behöver specialverktyg eller byglar som man för in på sidorna av stereon och hittar någon slags hasp som man trycker in för att kassetten ska släppa från bilen. Jag har försökt att känna med ett tunt sågblad för att se om jag överhuvudtaget kan hitta vad det är de verktygen ska komma åt, men har inte hittat något varken på sidorna eller ovan-/undersidan.

Stereon som sitter i är en noname (det enda som står på fronten är HI POWER 4x40W S-BASS) och bilen är en Toyota Corolla -96. Nedan följer bild på kassetten/stereon och en på fronten. (Röda markeringar för vart det finns hål som skulle kunna vara meningen att man använder verktyg i för att haka loss stereon.)

Är det någon som känner igen typen och kan ge tips på hur jag demonterar den?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95167/418127_fs0dgi.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95167/418129_5bop8e.jpg

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
1 augusti 2008
hej,vill du ha kvar stereon eller "döda" den ? tongue annars går det kanske med 2 st små spår mejslar på vad sin sida och bryta ut den med, bara å prova smile

509 Inlägg
1 augusti 2008
I 99 fall av hundra så är det på sidan man ska köra in nått tex lång popnit eller plåtremsor i ditt fall tror jag på plåtremsor

194 Inlägg
1 augusti 2008
Ta en bordskniv på varje sida och tryck in så långt du kan, sen försöker du lirka ut den med dom, brukar alltid funka för mig!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 augusti 2008
Som sagt, slå in två bordsknivar, går på 5s

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 augusti 2008
Tetsta om du kan få bort plastkanten som sitter runt enheten, då borde du kunna se spärrarna som håller fast den. smile Brukar bara vara att dra lös den kanten, annars så sitter den nog bara med nån enkelt liten låsning så ryck bara till i den så släpper den.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Tackar, bordsknivar gjorde susen! smile

194 Inlägg
1 augusti 2008
Lugnt, Det funkar alltid wink

Sök