4184
Sök

Slutsteg problem

1 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
#1
Har fått lite problem med mitt slutsteg.
Har ett MDS C2 2-kanalsslutsteg som driver två 6#9:or. När jag spelade en kväll så la högtalarna av. Morgonen därpå så fungerade de igen men la av senare under dagen. Tog en titt på steget och den gröna lampan som indikerar att steget är på lyser inte. Vad tror ni det kan vara? Har kollat strömmkabeln och den är ok. Kan det vara Jorden? Varför skulle den strula nu mitt i allt?

Got N/A?
358 Inlägg
1 augusti 2008
#2
Plocka fram en multimeter och mät om steget får ström, kolla även säkringarna.
Varför det skulle strula just nu kan jag tyvärr inte svara på.


127 Inlägg
2 augusti 2008
#3
kolla så det inte är "järgat" eller vad de heter sånt där vitt skit på plus på batteriet..  de hade jag en gång och då lyste steget men de orkade inte rubba högtalarna...


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 augusti 2008
#4
volvov skrev:
kolla så det inte är "järgat" eller vad de heter sånt där vitt skit på plus på batteriet..  de hade jag en gång och då lyste steget men de orkade inte rubba högtalarna...

Mmm....om dte har ärjat så minskar ledningsförmågan DRASTISKT!

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök