Blev påbackad av idiot, i min honda.

Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

TurbOla skrev:
Märkligt att ingen som såg det stannade kvar när polisen kom.

Typ precis som om alla vore skyldiga till något...

Men pratar de där kvinnorna i hans bil inte svenska, så är det inte lätt för dom att korrigera berättelsen, om dom nu inte pratar ganska bra engelska.
Han var ju helt klart ouppmärksam på trafiken, då han pratade i telefon.

Men jag tror att han åker på det, bara du är envis och begär utredning om han fortsätter krångla.
Det kommer ju bara bli svettigare för honom ju längre han nekar, eller säger emot, för då ljuger han och förvränger vad som verkligen hände, och sånt brukar ju inte polisen se med blida ögon på.

Risken du har, är väl att dom ser på din bil, och antar att du gasade på strax innan rödljuset, och inte hann stanna i tid och studsade in i gubbens bil.

Men som föregående talare påpekade, det kan dom kolla, bara dom utreder det.
Vi håller tummarna.

jag menade mer att kvinnorna snackade med honom (gubben) o dom sinsemellean bestämde sig för en sak. Eller så sa dom bara att dom inte kunde svenska o slapp på så sätt säga olika saker. Anledningen till att vittnena försvann är ju just att det är en station. Dom skulle med bussar o tåg osv.. ingen bryr sig, bara om sig själva tyvärr.. Hoppas inte att man gjort samma sak själv bara...

KHRacing
2 augusti 2008 ·

JapMax skrev:
Skadorna som sker vid påkörning resp bli överkörd går garanterat att skilja åt. Fota alla skador på din bil, polisanmäl och anmäl till ditt försäkringsbolag som troligen i samråd med snuten kommer gå på hans försäkringsbolag.

mKT bra sagt - dagens ros till dig @->--

Morgan - hör av dig om du behöver hjälp med bilen oki.

te_wik Forummoderator
2 augusti 2008 · 12 813 Inlägg

fattar inte vad vissa tänker på. Dom borde förstå att var och varannan har en 9mm i handsfacket,, Så mkt som det står om det i tidningen............inte värt för en bakre stötfångare som är repig för att hunden "trampade fel"

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
azid Det som inte dödar gör ont
2 augusti 2008 · 2 668 Inlägg

beklagar... fanns det inte några vittnen?....

2slow
Crille88
2 augusti 2008 · 1 353 Inlägg

fy fan alltså rena mardrömmen sånt hänger ju för fan bara inte.. se till o ta ordentliga bilder och gärna om man kan se några däckmärken på huven så e de kanon som bevis.. för inte fan kan man lyfta upp en bil så om kan kör in i någon bakifrån..
sen måste du ligga på ordentligt också annars kommer de låta ärendet rinna ut i sanden.. gör inget dumt, åka till killen o banka eller nåt sånt.. löser inte ett skit blir bara värre.. tyvärr så funkar de så i de svenska skit-systemet.. fan ger man sig på nån som våldtagit ens dotter eller liknande får man ju för fan själv sitta inne...  (sorry ot).
men som sagt stå på dig mot polis osv.. beklagar verkligen...
/Cristian Barbu

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Goffen Administratör
2 augusti 2008 · 2 974 Inlägg

Nästa inlägg som handlar om att stycka skjuta kniva "hembesök" gör att tråden låses och ev blir vederbörande avstängd SKÄRP ER. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
groze
2 augusti 2008 · 564 Inlägg

Jag har råkat ut för en liknande sak i kön till pumpen på ok. Jag sitter med motorn avstängd och bilen framför börjar helt plötsligt backa rätt in i bilen. Sjävklart tar jag hans uppgifter och anmäler till försäkringsbolaget. I samband med att han får hem papper att jag anmält honom så blånekar han och skyller allt på mig. I och med att det inte fanns några vittnen så står ord mot ord och jag får inte en spänn av försäkringsbolaget.

Hoppas verkligen det löser sig för dig. Det är helt värdelöst när någon annan sabbar ens bil och sedan inte tar sitt ansvar. Men som dom skrivit tidigare, ta ordentliga bilder, skriv ner händelseförloppet så du inte glömmer viktiga detaljer och ligg på försäkringsbolaget ordentligt.

Mvh Johan

Mr_Gear Biltokig
2 augusti 2008 · 870 Inlägg

FYFAN!!!! Såna jävla människor det finns, tur att du har alla hans uppgifter, kan vara bra att ha! Var med om en smitning en gång.... gubben bara "ojdå" och så stack han, men jag tog hans regnr så han fick bekosta hela kalaset och lite till mot att vi inte anmälde honom för då hade han blivit av med k-kortet smile

Hade jag varit i dina kläder så hade jag väntat och sett vad som bestämdes i domstol, beroende på utslaget så kunde hans uppgifter varit fina att ha efteråt...

Senast redigerat av Mr_Gear (2 augusti 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
MrTurbo Better than God \o/
2 augusti 2008 · 1 882 Inlägg

... idiot i min honda.

Vem var idioten i din honda som backade på dig? tongue

Satans surt när det händer, men försäkringar brukar fixa biffen.

Senast redigerat av MrTurbo (2 augusti 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
2 augusti 2008 · 946 Inlägg

MrTurbo skrev:

... idiot i min honda.

Vem var idioten i din honda som backade på dig? tongue

Hehe! Inte bara jag som älskar syftningsfel... wink
BT: Hoppas verkligen allt löser sig, kan förstår hur jävligt det känns för dig. Uppdatera gärna tråden allt eftersom... MVH

Senast redigerat av Dave_C70 (2 augusti 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
m1ck3h
2 augusti 2008 · 280 Inlägg

Vilken jävla gubbe! ge dig inte du ska få rätt !

Muttley
2 augusti 2008 ·

Goffen skrev:
Nästa inlägg som handlar om att stycka skjuta kniva "hembesök" gör att tråden låses och ev blir vederbörande avstängd SKÄRP ER. mvh

och de skrev jag heller inte i mitt inlägg som blev raderat heller, jag skrev bara att om han blir skyldig till ersättning så har han ju reg nr och då tyckte jag att han skulle ta och prata personligen med han som backa, inte att han skulle misshandla eller sådant för de blir värre.

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Usch å fy vilket rasshål. sad
Bara att hoppas att han har gjort samma saker förr så polisen och förs.bolagen märker det.
Eller att det kan synas på bilarna att det inte vore möjligt för dig att köra in under hans bil utan att få värre skador.

Skulle nog bli värre skador om du hade kört under hans, för då hade det garanterat gått fortare. Hoppas att dom märker det. Stå på dig! Låt ingen översittare skylla från sig..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
2 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Goffen skrev:
Nästa inlägg som handlar om att stycka skjuta kniva "hembesök" gör att tråden låses och ev blir vederbörande avstängd SKÄRP ER. mvh

Håller med dig 100% där. Inte undra på att det händer otäckheter med folk som ens tänker så. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Fan va gott att alla e på min sida. Känns faktiskt mycket bra! Ska börja redan nu o skriva ner vad som hände.. igår så skrev jag tid osv på en servett när vi satt o väntade på polis. om inte annat kan man ju verka mer seriös än idioten som körde på mig. Men som nån skrev innan, det skulle blivit betydligt mer skador om jag kört in i honom o sedan lyckats få hans bil upp på min...

Sen beskrev han det som att det stod tre-fyra bilar framför honom och när det blev grönt hann han inte köra innan jag körde på honom... Helt otroligt eller hur?! jag blev bara så jäkla paff när polisen säger att han ger en helt annan version och att han ger mig skulden... Känner snart samma ilska som igår när jag hörde idioten ljuga för mig...

Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Förresten, rubriken på denna tråd har fått ett nytt namn. Inget jag har ändrat men såg det nu. Aldrig kul att bli påbackad av sin egen bil;) Hette först"Jag blev förbannad idag"... Lovar att hålla en update när något nytt kommer upp. Ska ringa förs.bolaget nu på måndag morgon. Vill gärna att dom kollar hans bil oxå, där e ju knappt några skador. Mest så han inte fixar den innan o sen kan han väl säga vad fan som helst.

n0sferatu
2 augusti 2008 · 194 Inlägg

HEhe, jag har suttit och försökt hålla mig från att påpeka rubriken och skriva nått spydigt som: "Varför låter du idioter köra din honda?" :p

e55boy
2 augusti 2008 · 164 Inlägg

Skulle du ha kört på honom med sån kraft att du åker in under hans bil, skulle ju hans bil ha omfattande skador oxå, du kan nog lugna dig. Det kommer ju märkas så väl att hans bil inte alls är nå skadad när dom undersöker saken smile!
Men fruktansvärt dålig stil av gubbjäveln utan tvekan! Hoppas han sätter nå otrevligt i halsen, typ nåns fot...

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
FL3JM Inga konstigheter
2 augusti 2008 · 2 064 Inlägg

Ser inte snutarna någon skillnad mellan att bli påbackad och att köra på nån så kan dom fan bli spärrvakter istället.

Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

FL3JM skrev:
Ser inte snutarna någon skillnad mellan att bli påbackad och att köra på nån så kan dom fan bli spärrvakter istället.

Jo, han såg skillnad men kunde inte göra något.. Han sa däremot att polisen e snälla jämfört med förs.bolagen.. dom e stenhårda när det kommer till pengar.. hoppass det, har ju som sagt inget att dölja..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang