4252
Sök

Råd: Prisvärd Baslåda med två 10"

379 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har tänkt byta ut min nuvarande bas inom en liten framtid och hade tänkt mig en baslåda med dubbla 10:or.

Då jag kan noll om vad som är bra ber jag er om hjälp. Ngn bas som dunkar bra. Slutsteg har jag.
Vill att det ska se ut som skissen försöker beskriva tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45866/419646_6aw6tu.jpg
Planerat baslåde bygge

Pris på allt: 2-3000 kr

Tacksam för svar! smile

Oldschool
299 Inlägg
2 augusti 2008
#2
Det skulle se snyggt ut när du her glas över slutsteget om du hade neon lysen under kanten smile


Dom har det på www.blueride.se

379 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#3
liddan skrev:
Det skulle se snyggt ut när du her glas över slutsteget om du hade neon lysen under kanten smile


Dom har det på www.blueride.se

Slutsteget lyser lite blått och vill inte ha massor med ljus överallt. Men kanske... Får se hur det blir först, kanske lägga till ngt ljus i efterhand smile

956 Inlägg
2 augusti 2008
#4
Är det ett c4 steg du har? Isåfall kan det bli svårt att hitta några basar som spelar bra med den effekten, 160x2 wrms i 2ohm.

Ska du bygga låda själv?
Vad kör du på för framsystem?

Anntingen skulle jag spara och köpa ett nytt steg och sälja det befintliga, då man normalt sätt säger att steget/stegen ska kosta det dubbla av basen/basarna och i ditt fall blir det tvärt om.

Om du ska bygga låda själv skulle jag kolla på denna http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16315

Annars kan du gå in här och kolla på impact bas i färdigbyggd låda, dock finns dessa bara i singel, så du måste ha 2. http://www.blekingebilradio.se/

edit glömde länka. ps dom säljer även ut dls basar på blekinge, kolla in dom.
Senast redigerat av luunggan (2 augusti 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

801 Inlägg
3 augusti 2008
#5
Bättre du köper en bra 10" än 2 halvsunkiga, och sparar till ett nytt steg, annars kommer du antagligen va less på det efter några månader igen.

137 Inlägg
3 augusti 2008
#6
luunggan skrev:
Är det ett c4 steg du har? Isåfall kan det bli svårt att hitta några basar som spelar bra med den effekten, 160x2 wrms i 2ohm.

Ska du bygga låda själv?
Vad kör du på för framsystem?

Anntingen skulle jag spara och köpa ett nytt steg och sälja det befintliga, då man normalt sätt säger att steget/stegen ska kosta det dubbla av basen/basarna och i ditt fall blir det tvärt om.

Om du ska bygga låda själv skulle jag kolla på denna http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16315

Annars kan du gå in här och kolla på impact bas i färdigbyggd låda, dock finns dessa bara i singel, så du måste ha 2. http://www.blekingebilradio.se/

edit glömde länka. ps dom säljer även ut dls basar på blekinge, kolla in dom.

Impact basarna finns i färdigbyggd dubbel låda http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=354

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

379 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#7
Då jag vet noll om mitt ljud så är det ganska svårt att få fram lite info tiller kunniga. Hade tänkt köpa låda, ja.

Vad jag är ute efter är att få det snyggare i bagaget. Kanske ska köpa en låda till basen jag har nu istället. 12" tror jag den är. Den duger ju för mig och steget går bra till den. Men nja... Snyggare med dubbla.

Jag vill som sagt ha ngt som låter okej och ser bra ut då ljud inte är ngt jag prioriterar så mkt.


Sök