4261
Sök

Hjälp med låda, skall tillverka den imorgon (lite brådskande)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#21
Children-Of-Bodom skrev:
-Mackan- skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
d
Och på sur40 e det bäst att ha dom innåt. Vet det med egen efarenthet smile

Miljöbils40 om jag får be, den går faktiskt på etanol tongue

Ber om ursäkt då  lol  lol  big_smile

no problem, dude smilecool

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#22
med dem måtten så får du en låda på ca 63 liter som pikar vad ca 32 hz   kanske inte så bra om du inte vill spela riktigt mycket djup bas om du ska ha en sluten låda  .  skulle rekomendera en mindre låda



-Mackan- skrev:
ziderbeat skrev:
vad har du för max höjd samt bredd i skuffen ?

90cm Bred

30cm Hög

34,6 Djup nertill

22,1 Djup upptill

Med en 65gradig vinkel mot ryggstödet.

Mvh Markus
Senast redigerat av ziderbeat (3 augusti 2008)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#23
hmm, sluten rekomenderas 25L. Om jag nu har 2st basar skall jag då ha en låda med volymen 50l?

Har du lust att minska bredden på lådan så att den är på 50l med basarna inräknade, skall basarna spela i samma utrymme eller skall lådan vara delad?

Tack på förhand Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#24
om basarna ska spela i samma utrymme lr inte  är en smaksak spelar inte någon stor roll   kommer med mått på låda snart .   är du säker på att det är 65 graders lut du vill ha  ?   låter lite mycket det   säker på att det inte är 75 du menar ?


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#25
nej, jag är inte säker jag har en ritning men den är PDF format så jag vet inte hur jag skall ladda up sad

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#26
skall ut och mäta lite återkommer inom 5min med exakta mått på min bil.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#27
2 st 256*193*261 1st 900*267 med 75 graders snitt på ena ytan som är 900  1st 900*317 med 75 graders snitt på båda sidor som är  900  1st 900*193  med 75 graders snitt på ena ytan som är 900 samt 1st 900*300     då har du en låda på 50 liter  som är avstämd till ca 37 hz  som du kan köra båda basarna i
Senast redigerat av ziderbeat (3 augusti 2008)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#28
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/419810_2gq5q7.jpg

här är vinkeln mellan ryggstöd och golvet, om du kan avgöra ca hur många grader vinkeln är?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#29
ziderbeat skrev:
2 st 256*193*261 1st 900*267 med 75 graders snitt på ena ytan som är 900  1st 900*317 med 75 graders snitt på båda sidor som är  900  1st 900*193  med 75 graders snitt på ena ytan som är 900 samt 1st 900*300     då har du en låda på 50 liter  som är avstämd till ca 37 hz  som du kan köra båda basarna i

tack för att du offrar tid på att hjälpa mig!!! smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#30
inga problem      bara kul att kunna hjälpa till . testa med 75 graders lut på lådan så tror jag det ska bli bra   och så gör du som du sa så att du får lite utrymme för basarna.


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#31
ziderbeat skrev:
inga problem      bara kul att kunna hjälpa till . testa med 75 graders lut på lådan så tror jag det ska bli bra   och så gör du som du sa så att du får lite utrymme för basarna.

yes, det kommer nog bli jätte bra. Jag kommer att skriva till dig när jag är klar och fixa bilder smile

19mm är fungerar lika bra som 22mm spån eller hur?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#32
ja men  då får jag räkna om måtten åt dig om vilymen ska stämma  .   vill du det
Senast redigerat av ziderbeat (3 augusti 2008)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#33
hmm, vet inte hur grov spån det finns att tillgå på en söndag smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#34
hur stor volym kommer det att skilja? mella de olika mm?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#35
19 mm   2st 185*262*255 1st 900*260 med 75 graders snitt på ena sidan med 900  1st 900*316 med 75 graders snitt på båda sidor med på 900 1st 900*185 med 75 snitt på ena 900 sidan samt 1 st 900*300          då har du samma låda men beräknad för 19mm material    då får du samma volym som den förra
Senast redigerat av ziderbeat (3 augusti 2008)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#36
ziderbeat skrev:
19 mm   2st 185*262*255 1st 900*260 med 75 graders snitt på ena sidan med 900  1st 900*316 med 75 graders snitt på båda sidor med på 900 1st 900*185 med 75 snitt på ena 900 sidan samt 1 st 900*300          då har du samma låda men beräknad för 19mm material

får man fråga, andvänder du dig av ett program för att räkan ut detta, är det lätt?

Det kommer nog bli en 19mm skiva för det har jag hemma storabitar utav, annars så tror jag att det går att köpa på Coop Bygg i stan.

Vet du hur tjock golvspån är eller finns det olika tjocklekar?

Tack för uträkningen smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

284 Inlägg
3 augusti 2008
#37
jag andvänder mig av program  för att räkna ut måtten på baslådorna .  tror att standard golvspånskiva ligger på 22mm    vet inte om det finns några andra storlekar.   spännande och få en liten sesume om hur det blev . smile


Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#38
ziderbeat skrev:
jag andvänder mig av program  för att räkna ut måtten på baslådorna .  tror att standard golvspånskiva ligger på 22mm    vet inte om det finns några andra storlekar.   spännande och få en liten sesume om hur det blev . smile

Undra om man inte skall köpa golvspån istället och kapa bort det skumma kanterna, eftersom dessa är tjockare smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 911 Inlägg
3 augusti 2008
#39
På välsorterade byggvaruhus finns vanlig spån i 10-22mm
Vi köper ifrån k-rauta och de ger oss 22 på vanlig skiva iaf, d.v.s. 1200x2500

Tänk på att golvspån är 620X2420 eller 620X1820, så du får mindre bitar som är dyrare.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#40
Decibel skrev:
På välsorterade byggvaruhus finns vanlig spån i 10-22mm
Vi köper ifrån k-rauta och de ger oss 22 på vanlig skiva iaf, d.v.s. 1200x2500

Tänk på att golvspån är 620X2420 eller 620X1820, så du får mindre bitar som är dyrare.

tror du Byggmax kan spånskiva, de har nyss öppnat i nyköping, jag får ta och kollla deras hemsida smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.


Sök