4252
Sök

hur ska jag koppla in, sinus live sl-a1500v2

159 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#1
hur ska jag koppla in basen (1st) i mitt sinus live steg ?

lånar en bild av -Mackan- då den visar exakt vad jag behöver.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=419689

är ju 2 minus och 2 plus...


-   -  +  +
|   |  |   |


basen är en GAS 123PRO.

16 197 Inlägg
3 augusti 2008
#2
koppla en spole till varje "kanal".. de e ju ett monoblock så de har ju bara en kanal.. dom sitter ihop inne i steget..  koppla du så så kommer du belasta steget med 2ohm.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

159 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#3
så, vi säger såhära, ifall basen har en talspole, så ska den in på vi säger båda vänstra - och + `?
och om den har 2 spolar, så en på varje - och + ?

16 197 Inlägg
3 augusti 2008
#4
har du en bas me en spole så kan du koppla den på vilken "kanal" du vill eftersom de bara finns EN kanal.

har du en me 2 spolar så beror de lite på va dom har för ohmtal.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 augusti 2008
#5
kul att bilderna kanske kommer till nytta smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/419689_dmxvqd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/419686_x3e6ni.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.


Sök