Vad tycker ni om dumpljudet?

NeonX
29 september 2008 ·

jag är fjortis nog till att älska det....Jag påstår mig ha smak när det gäller styling o.s.v "less is more". Men när det kommer till två extremt "omorderna" saker som dumpventiler och neonkit så är jag helt såld....inget annat som har med F&F stuket att göra, men just dom två sakerna....love it big_smile

bmx
29 september 2008 · 7 100 Inlägg

låter ju nå förgrömat gött jue big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Kornz Solfilmsmontör
29 september 2008 · 947 Inlägg

Alla har delade meningar. Jag bytte avlastnings ventil på min bil för att de lät förjävligt med original. Slängde på en hks ssqv som är rätt hårt inställt så de swooshar från filtret på låga laddtryck och ventilen öppnar först på lite mer tryck. Dock så kör jag med en kopia och kommer byta ut mot något som håller bättre när motorn kommer preppas i vinter.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
262turbo
29 september 2008 · 1 004 Inlägg

tycker det låter hårdast utan smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Rinnegan Malleus Malificarum
29 september 2008 · 2 401 Inlägg

Nej, fy fan. Hatar dumpljudet. Det enda som jag anser vara tillåtet är om bilen har 1200hk+ under huven, eller en screamer pipe och 2000hp. Annars så är det bara fel.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
29 september 2008 · 2 258 Inlägg

Dumpa Dumpandet... det är vad jag tycker

Sump Runk Rätt O Slätt!
MrKerm Avstängd
29 september 2008 · 1 557 Inlägg

Jag gillar det tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
AeroMalm BMW fantast
29 september 2008 · 1 172 Inlägg

jag älskar dump ljud. hade en ssqv på min förra 200sx:P

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Gizmojohan
29 september 2008 · 3 295 Inlägg

jag gillar det ibland, men en del gånger är man bara så in i h**vete trött på ljudet så man väljer att ta cykeln istället.. big_smile

ZonaX Svetsare
30 september 2008 · 3 150 Inlägg

Har själv org.dumpen (återcirkulerande) men den hörs ganska skapligt nu genom det öppna filtret, och jag byter fan inte filter bara för att bli av med pys-ljudet!  Har man turbo så fucking show it!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Mido__
30 september 2008 · 276 Inlägg

tycker att dump ljudet e shysst på en bana eller på en landsväg eller liknande men en bil som kommer cruisande inne i stan med dump mellan ettan o tvåan låter bara dumt o pinsamt

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Mitsu-Tobbe
30 september 2008 · 77 Inlägg

Pinsamt......

Dunka plåt och leva jävel :D
taway
30 september 2008 · 296 Inlägg

Jag gillar ljudet men som tidigare nämnts gillar jag inte heller att ha det när jag växlar på låga varv (3500-4000rpm). Då känns det nästan pinsamt men kör man hårt så är det inget jag tröttnar på. Har dock inget speciellt ljud som i SSQV utan det pyser bara lite snabbt. Nu har jag iof bara 300hk någonstans men siktar på att plocka ur 100 till nästa år. Klarar jag kraven för att få ha det då? big_smile

Krink
30 september 2008 · 260 Inlägg

ZonaX skrev:
Har själv org.dumpen (återcirkulerande) men den hörs ganska skapligt nu genom det öppna filtret, och jag byter fan inte filter bara för att bli av med pys-ljudet!  Har man turbo så fucking show it!

WORD! big_smilebig_smile

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
Felax
30 september 2008 · 1 963 Inlägg

Har man en snabb bil är de ok. men då ska den vara snabb inte nån saab eller volvo med 200hk.. då ser de bara pinsamt ut och låter illa..

Men are not born - Men are made
ChriZtoffer GAS democar 2018!
30 september 2008 · 8 744 Inlägg

Jag säger lagom är bäst! big_smile Ljudet ska vara anpassat till bilens effekt; originalbilar ska låta lite och hårt trimmade ska låta mera. smile Ljudet är iaf nice hursom, hör till när man har turbo.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
skjortan Down n`out
30 september 2008 · 514 Inlägg

i love it ;P

Down n`out
Mäki Långsam Perfektionist
30 september 2008 · 4 800 Inlägg

Jag har fått dumpljud nu eftersom jag kör öppet luftfilter, dumpen är återcirkulerande så det är ingenting som jag har bytt för att få ljudet!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Robinho7
30 september 2008 · 44 Inlägg

i like it smile det spelar ingen roll om det e en 240 eller skyline ! dump som dump !

Svensson Licens Svetsare
30 september 2008 · 219 Inlägg

undrbart ljud

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang