Tja ! undrar om någon vet vad det är för fel på bensinmätarna på 740 ? har aldrig varit med om en som faktiskt funkar man kan ju inte veta för varje bil men de kanske är samma fel på många 740 efterssom nästan alla är pajj:P
På de flesta bilarna handlar det om dålig jord, trasiga lödningar eller sprickor i plastfolien. Ska själv försöka laga H-mätaren i mitt instrument.
På en del av de riktigt gamla kan armaturen rosta upp, då den tydligen är gjord i plåt.
Synd på en så bra bil att instrumenten håller så låg kvalité
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
På en del av de riktigt gamla kan armaturen rosta upp, då den tydligen är gjord i plåt.
Tror det gäller alla 740s faktiskt. Är ju bara att plocka av vänster bakdäck med bilen upphissad eller kolla från luckan i bagaget så ser man hur fina locken på armaturen brukar vara Min ser dock rätt okej ut, mätaren funkar ju också
Ska finnas en guide nånstans på internet i pdf-format hur man felsöker bränslemätaren. Hittar den dock inte just nu, men det finns.. som ett tips bara.
jag har någe annat med min mätare, den fungera ibland som en "check", då när ja startar bilen så går mätaren till fullt och sen direkt tillbaka till noll igen, är det jorden som spökar eller är de någe annat
Det var min mätare som var trasig tidigare. På syrrans så var det kablen vid armaturen som var av
Så är det på min med, det sitter ju som en grå liten klump i änden på kabeln.. någon som vet hur man kan fixa det ? alltså få dit kabeln på locket igen