4284
Sök

Lådtips, RE Audio SX 15" Djupbas!

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
#1
tjenixen,  fick precis hem ett RE sx 15" D2  element. Och skall nu bygga mig en seriös låda till denna, har 22mm MDF , kör bubbla bafflar.

skall ha 2st 6" basrör.


skulle någon kunna komma med ett tips på storlek på låda  runt 114L ska vara sjukt bra, vet ej om det var netto eller brutto. Men vad säger ni  ni har fria händer, kommer spela mycket "steve meade " musik som Young Jeezy osv, ska vara rikigt tung och djup bas ner på 30-32Hz

och som sagt räkna med 2st 6" basrör och gärna länden på dem!


fakta:

Fakta: Storlek: 15"
Talspole: 2x2ohm
Effekt: 1000watt rms
Qts: 0.35
Vas: 126.3L
fs: 28Hz
Spl: 90,4dB 1W/1M
Sd: 810cm2
Re: 1,9ohm
Xmax: 22mm
Qes: 0,38
Qms: 4,7
Bl: 21,0


tack på förhand!

/mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

21 761 Inlägg
4 augusti 2008
#2
Det ställe som har sålt basarna borde kunna räkna ut en bra låda som passar just din bil.

Är det försäljningsstället som har gett det där lådförslaget?

284 Inlägg
4 augusti 2008
#3
gå in på sr audio`s  hemsida så kan du läsa dig till vad som är den rekomenderade volymen samt avstämnings frekvens där . dom har även program som du kan calkulera  ihop din egen låda


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 augusti 2008
#4
hargjort en ritning till en  se 15"  och se verkar  vara  lika stoor låda till dem fast jag kör med slot port

Mekaniker
212 Inlägg
4 augusti 2008
#5
Lådförslaget jag fick från min återförsäljare var:
120L Inkl. bas och port med 1st 6" Aeroport på 30cm totalt @ 34hz.
Och de spelar sjukt bra med djupbas.



Sök