God morgon.
Nu sitter man i funderingar på att uppgradera ljudet lite i min gammel merca..
Beställde nå Framsystem förra veckan,
Högtalare fram. 4x av dom.. råka besälla 2 för mycke.. tänkte ja kopplar in dom 2 extra iaf..
MDS Classic CF420 4" koaxial
110WMAX /55 WRMS 2-vägs 4" (10cm) högtalare med injection-kon.
Sedan beställde jag ett steg jag tänkte borde duga till basen.
Steget:
MDS SPL 1400 DIGITAL MONOBLOCK
TEKNISKA DATA:
1.400 WATT (1.682W uppmätt max) • 700 WRMS (1Ohm) • 350 WRMS (2Ohm) • 175 WRMS (4Ohm) • lågpassfilter (50-150Hz) • Subsonicfilter (15-40Hz) • 0-18dB basbooster och basfjärrkontroll • Avsäkrat till 90A, 144A max strömförbrukning • Svart pianolack med nya FZR-logo och kromade detaljer •
Storlek: 317x286x64mm
Sen så har jag ett par basar liggandes hemma från förr.. budget modell.. om inte billigare...
Då till min fundering.. Står på mds hemsida att dom även funkar open air. Då har ja funderat om man
ska ta den enkla vägen å sätta dom i hatthylla å låta dom spela open air.. Om jag gör så, får man de att spela hyffsat bra djupbas? eller är det bättre med att bygga en låda till dom? Har 4x av dom som jag tänkte kasta i bilen.. eventuellt 2 om de blir open air av dom..
basar:
DBR10 BAS 10
Tillverkare: MDS
Uppmätt maxeffekt: 250
Effekt RMS: 125
Frekvensomfång: 40-4000
SPL dB 1W/1m: 91
Magnet Oz: 25
Fs Hz: 36
Qts: 0,68
Vas liter: 75
Garanti: 1 år
Mvh Nybörjare inom ljud
