6238
Sök

S13 problem med popuplysen!

Herr
1 722 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjena.. ett problem har uppstått.

Regnat som fan senaste dagarna, började me att mina 2 extralysen slutade fungera tvärt, struntade i det problemet eftersom jag va tvungen o jobba, körde me grodögonen, dom funkade klockrent.. Skulle hem från jobbet, då åkte bara ena grodögat upp det andra låg nere. Jag monterade ner grodögat och såg att axeln den sitter på hade skruvat ur sej, så jag skruvade åt.. och prova öppna ögonen igen

Men då åker ena upp och det andra avlöser det andra så att säga, båda lyser och funkar, men bara 1 är uppe hur jag än vrider och vänder på det.. HMM? sen märkte jag nu på kvällen att 2 lampor inne på instrumentbrädan lyser konstant, även fall bilen är avslagen.. dom lyser väldigt svagt.. så det drar ur batteriet för mej... HMM! Har inte gjort nåt speciellt med bilen, enda jag kan komma tänka på är att det regnat som fan o det kanske runnit vatten där det inte borde.. tack för tips, ska ut o leta

Just nu är det iaf grodögonen som krånglar.. och att båda extralysena inte vill fungera.. lamporna i cupén har slutat lysa tror iaf=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Amatör
453 Inlägg
6 augusti 2008
#2
undra om det är det som kallas elfel ;p

1 661 Inlägg
6 augusti 2008
#3
Ang 2 lampor som lyser svagt:

Du har ett jordfel garanterat. Har du inte kopplat ur nånting, en kabel, fipplat bakom stereon, vad som helst?

Lysena: Har du satt in den rätt då, alltså när du tog ur pinnen, hade du både lysena upp? Annars åker ju den ena upp då den andra åker ner, gissar jag iaf...

Herr
1 722 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#4
Sexyicecube skrev:
Ang 2 lampor som lyser svagt:

Du har ett jordfel garanterat. Har du inte kopplat ur nånting, en kabel, fipplat bakom stereon, vad som helst?

Lysena: Har du satt in den rätt då, alltså när du tog ur pinnen, hade du både lysena upp? Annars åker ju den ena upp då den andra åker ner, gissar jag iaf...

Hmm, alltså jag skruva ner ena manuellt, sen när jag ska öppna ögonen, åker bara ena upp, och sen när jag stänger ögonen, då åker andra upp utan att lysa.. sen sätter jag på då lyser båda.. hmm! :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Herr
1 722 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#5
Sexyicecube skrev:
Ang 2 lampor som lyser svagt:

Du har ett jordfel garanterat. Har du inte kopplat ur nånting, en kabel, fipplat bakom stereon, vad som helst?

Lysena: Har du satt in den rätt då, alltså när du tog ur pinnen, hade du både lysena upp? Annars åker ju den ena upp då den andra åker ner, gissar jag iaf...

Du hade rätt! tack! smile e lite blond emellanåt... tack iaf!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!


Sök