1982
Sök

slutstegs problem

Avstängd
1 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Tjo!, har köpt en pioneer champion 10a som jag satte in i bilen idag kopplade ett slutsteg till den och allt funkade primus i typ 5 min när jag höjde för mycket så dog den, och jag gick igenom att kablarna satt i och de gjorde dem så kolla jag på steget och då såg jag att "varnings lampan" va tänd så drog jag ut ström sladdarna och satte i dem igen och då funkade dem som vanligt och kan lixom inte spela så fasligt högt. Så undrar om det är steget jag måste kolla eller vad fan det e (steget e ett 60w 4ch)  så om ni har nårra tips på steg man skall inskaffa är inte så haj på detta som ni nog märker. Eller om det är nått annat fel jag kan ha gjort!. Tack för svar Mvh Niclas

Skogsmålare
630 Inlägg
7 augusti 2008
låter som dit slutsteg inte orkar dra den Basen. Jag har dålig koll på vad det är för Spec på Pioneer basen men jag skulle rekomendera ett Monosteg iaf.

209 Inlägg
7 augusti 2008
Skulle tippa på att du lastat steget för lågt, eller att värmesäkringen löst ut.
Lösning: skaffa ett fetare steg. max 2 kanaler, som du sen bryggar, och se till att ha ordentligt med ström, och kolla så jorden är bra.

god natt me er smile

20 Inlägg
7 augusti 2008
Prova med ett kraftigare steg. Har ingen koll på vad en sån bas ligger på men me den effekten som steget lämna så låter det inte som att de skulle räcka till :-S

Med låga bilar sakar man ner för farthinder... Med riktigt låga tar man sats... ;)

Sök