Jag bygger lite ljud i min scania också och jag har kommit fram till lite olika alternativ o koppla slutsteg på
1. koppla in dej på 1 batteri (Någon av polerna som batterierna är ihopkopplade vid, mät!) och vill du att batterierna ska hålla så får du byta plats på batterierna en gång i veckan.
2. Sätt dit en 12v generator, laddlampa och ett 12v batteri men troligtvis får du inte plats med generatorn.
3. seriekoppla 2st likadana 12v slutsteg och kör dom på 24volt det funkar om du har ett steg till vänster kanalen och ett precis likadant till högerkanalen som är inställt precis likadant men skulle du ändra balansen så är risken stor att båda slutstegen går sönder.
4. Om du ändå har en saftig 12-220v omvandlare för mikron o tvn så kan du använda dej av en kraftig batteriladdare o ett 12v batteri (eller 2 så du kan få igång lastbilen när dom ordinarie batterierna är slut).
5. köp en omvandlare och koppla in. Bilstereohörnan kan fixa fram en som pallar 60amp kontinueligt och det går att koppla ihop flera om du behöver mer ström och den kostar 4300:- inkl moms
om du kan nöja det med 30-40 amp så finns det ganska många som säljer det för 1000-3000:-
och jag skulle kolla på elfa, swedol, storebroenergysystems, lastbilsgrossisten, jula, bilstereohörnan eller någon annan bilstereoaffär.
Jag såg precis att ellbe har fått in 4-kanals 24v signat steg som lämnade 2x200w 4ohm sen har dom haft nrs 24v monosteg som lämnade bortåt 1kw men det verkar borta från hemsidan nu.
I min scania kommer det sitta en 60amp omvandlare som jag köpte av fredrik på bilstereohörnan sen kommer det sitta en alpine 9887, ett audison VRX 6.420.2, 2st pg 12or, 4st dls 6,5or, och ett enkelt framsystem med 4tummare o diskant och jag längtar till det blir färdigt.
Senast redigerat av patrik79 (7 augusti 2008)