6263
Sök

imma vid varmluft V70 2000

RM-operatör
667 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan!

Såfort jag drar på varmluften i min V70, så immar rutan igen på några sekunder. Med kall-luften så är det inga problem. Det kommer även en lite konstig, nästan unken doft med varmluften.
Om varmluften får stå på med full effekt så försvinner inte imman förrens efter 30-40min ungefär.

Kylsystemet har inte varit tomt sen i höstas då jag bytte kylare. Har efter det fyllt på 3ggr(med vatten/glykol), de 2 första för att fylla systemet och den 3;e för att det var lågt. Har inte sett något vatten i bilen, även smakat på imman och den har inte någon direkt smak.

Någon idè om vad det kan vara? Tycker att om det på något vis hade läckt in kylvatten så borde det smaka och lukta glykol?

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
7 augusti 2008
Kan va kondensen som ligger kvar efter att du användt AC?

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

RM-operatör
667 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
...då bör jag tillägga att AC;n dog i höstas med, då bilen blev påkörd. Troligen så blev en slang knäck så den är gas-fri.
Har därför låtit bli att använda AC;n för att inte den ska få gå torr.

644 Inlägg
8 augusti 2008
Swedenrockers skrev:
Har du kollat så att kupéfiltret inte är belamrat med löv och annat som binder fukt och inte hör hemma där?
Kolla dessutom så att dräneringen till värmepaketet inte har stopp nånstans.
Om det var läckage med den mängden imma du har så hade du garanterat känt glykollukt.

Kulle kunna tänka mig att de är glykol som gör så att de immar igen, så är det min brors merca

OEM <3
194 Inlägg
8 augusti 2008
Evaporatorn (stavning?) är ganska vanligt fel särskildt på 850 att den är kass, känns som att du har ett dåligt värmepaket! antagligen läcker de väldigt lite så du inte ser något läckage! men de räcker för de ska imma som tusan, har du då en konstig doft som du säger (Glykol antagligen) så kan du ha problemet där! bara byta värmepaketet då sitter bakom instrumentbrädan! de är min teori alla fall MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

Sök