Efterlyser stort fördelarblock

perssonheterjag
8 augusti 2008 · 31 Inlägg

Hejsan. Nu har jag sökt över halva internet och lite till efter ett fördelarblock som klarar 45mm2 eller större in och 3x 35mm2 ut. Nån som har någon länk till något liknande? Tacksam för svar.

scorpio-94
8 augusti 2008 · 162 Inlägg
Drönirettab
8 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Annars finns det ju också kopplingsplintar, då får man förstås klämma på kabelsko på kablarna.

Exempel: www.blekingebilradio.se/ProductPopup.as … 0_6654.bmp  men det finns större plintar också.

Kmarcus
8 augusti 2008 · 854 Inlägg

Eller så gör du ett själv...
Köp en kopparplatta ca 4-5 mm tjock och några ordentliga kabelskor. Borra hål i kopparplattan och bulta fast kabelskorna. Klart! kanske inte det snyggaste men fungerar minst lika bra. Kostar inte många kronor heller.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
perssonheterjag
8 augusti 2008 · 31 Inlägg

Bra svar! Det dära med plint lät inte helt fel. kan man ju fråga er en följdfråga här med. Om jag skall jorda 2 steg och en konding, alla har kabel på 35mm2 kan jag sätta ihop dom i en plint till en 45mm2 kabel och jorda med den i bälteshållaren då? eller blir det för klent? smile

Drönirettab
8 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Borde fungera utan problem. Det är under förutsättning att du slipar helt plåtrent och sätter kabelskon direkt mot plåten, inte ovanpå bältesjärnet. Känner du dig osäker så kan du förstås utnyttja två bälteshållare. smile

perssonheterjag
8 augusti 2008 · 31 Inlägg

Jo, det är inga problem med jordningen smile det vet jag hur man gör.. Tänkte bara om 48mm2 kabelstackarn lider av att 3x35mm2 ska jorda där tongue

Drönirettab
8 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Jordkabeln är ju ganska kort, då blir det inga problem. smile

perssonheterjag
8 augusti 2008 · 31 Inlägg

Men se så bra då smile Ja, då ska det till å börja byggas snart då tongue Får tacka så mycket för alla svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang