Vart kan jag köpa en kamrem?

latte_TT
8 augusti 2008 · 96 Inlägg

har en audi tt 00 quattro som jag ska byta kamrem och ska göra det själv. vart kan jag köpa en sån kamremm?

Audi TT (2000)
ThorskeN
8 augusti 2008 · 287 Inlägg

Din närmaste VAG handlare, vet inte vad det kostar bara men då är det ju orginalgrejor iaf.
Annars borde väl Mekonomen eller dylikt kunna fixa.

latte_TT
8 augusti 2008 · 96 Inlägg

ThorskeN skrev:
Din närmaste VAG handlare, vet inte vad det kostar bara men då är det ju orginalgrejor iaf.
Annars borde väl Mekonomen eller dylikt kunna fixa.

tackar för ett snabbt svar.

Senast redigerat av pimparn (8 augusti 2008)

Audi TT (2000)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
8 augusti 2008 · 651 Inlägg

pimparn skrev:
har en audi tt 00 quattro som jag ska byta kamrem och ska göra det själv. vart kan jag köpa en sån kamremm?

Går du in på mekonomens hemsida kan du söka på ditt reg nr på startsidan.
Sen kollar du i listan över reservdelar > Remmar(Driv -och Kamrem) och där har du pris osv smile

ThorskeN
8 augusti 2008 · 287 Inlägg

Annars så finns ju Meca, Micro, Autoexperten mm. säkert som kan fixa.

Losgard
8 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

Har du någon kunskap om att mecka med bilar? Har du bytt någon kamrem förut?
Tänkte på att om du inte vet vart du köper en kamrem och spännare, så kanske det inte är lämpligt att du börjar mecka med något som är en livsnödvändig del av motorn, ett litet fel så riskerar du att haverera hela motorn.

Lycka till!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
latte_TT
8 augusti 2008 · 96 Inlägg

smile

Losgard skrev:
Har du någon kunskap om att mecka med bilar? Har du bytt någon kamrem förut?
Tänkte på att om du inte vet vart du köper en kamrem och spännare, så kanske det inte är lämpligt att du börjar mecka med något som är en livsnödvändig del av motorn, ett litet fel så riskerar du att haverera hela motorn.

Lycka till!

nej men jag har en morbror som har varit bilmekaniker sen så käänner vi en som jobbar som bilmekaniker som kunde göra det hemma hoss honom. så det är lungt;)

Audi TT (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang