5016
Sök

Bilköp på gång :D (VW Passat 1,8T 1997)

506 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
Hejsan. Nu är det dags för första bilen och jag har hittat en jättevacker passat

Men sen till frågorna:
1. Hur ofta bör man byta kamrem på dessa motorerna?
2. Hur är turbomotorerna på dessa bilarna, Sletna som t.ex nissan 200 är kända för?
3. Hur är det med servicen, Vad brukar prislappen hamna på  för denna typen av bil?
4. Är det ofta problem med något speciellt med denna bilen?
5. Är det ett bra eller dåligt bilköp?.

Detta var nog de frågorna jag kommer på nu.

tacksam för seriösa svar.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Senast redigerat av RaGnaR RattmuFF (4 februari 2006)

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 februari 2006
som föregående talare sa så ryker framvagnsdetaljer åt skogen, det får man räkna med, finns dock förstärkta grejor som håller betydligt bättre. kamremmen är 12000 mil ELLER 5 år, inget annat... turbomotorerna håller ganska bra, en 150 hästars lättrycksfyra med framhjulsdrift inbjuder ju inte till några större mängder busåkning så de flesta har gått ganska snällt, dessutom är det ju en mycket vanlig motor så begagnade delar är lätt att få tag i...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 990 Inlägg
5 februari 2006
Tänk på att 97an har grön instrumentbelys, oranga blinkers osv. Turbon som zcrewball pratade om har en wastegate som brukar gå sönder oxo den finns inte att köpa ny på vag utan den får man köpa hos GIK eller liknande är dock inte så dyr. Det händer även att dörrlåsen ger upp i dörrarna vilket kan resultera i att innerbelysningen inte fungerar eller så låser inte dörren upp utan upprepade försök.

En kopp av den svarta såsen...

506 Inlägg
5 februari 2006
Trådstartare
Okej okej.. Låter nästan som om det är lite lurigt köp då. Men bilen ser verkligen fin ut i lack mm. Det står att den är nybesiktigad men det kan ju ändå medföra att turbon är dåligt skick mm. Men ifall den har gått egenom besiktningen så tycker jag att länkarmar, bärarmar mm skulle vara hela. Framför allt borde det inte finnas någon allvarlig rost på den heller undertill.

Förresten vet någon ifall detta begagnartestet på www.blocket.se Är något att lita på? Det kostar 20 kr och då ska man få en massa fakta om just bilmodellen man letar efter.
Senast redigerat av RaGnaR RattmuFF (5 februari 2006)

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Administratör
2 990 Inlägg
5 februari 2006
rost ska inte finnas på dom bilarna då dom är helgalvade. Det är välldigt sällan turbon går sönder så om det är det du är orolig för så tror inte jag att det är nån fara.

En kopp av den svarta såsen...

506 Inlägg
5 februari 2006
Trådstartare
Daniel T skrev:
rost ska inte finnas på dom bilarna då dom är helgalvade. Det är välldigt sällan turbon går sönder så om det är det du är orolig för så tror inte jag att det är nån fara.

Ja du har verkligen en underbart stilren passat du big_smile. Antar att du kan endel om dem också big_smile. Jag har aldrig varit så mycket för VW men när jag såg min lilla skönhet så blev jag intresserad. kan länka till den så du får se hu den ser ut.

http://www.blocket.se/vi/7151321.htm?ca=21_s

nejo
20 februari 2006
har du köpt bilen som du länkar till på blocket nyss eller?

Sök