3968
Sök

Vad tycks om min hemsida?

533 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Håller på med en hemsida för min blogg..

Skulle vilja höra lite kontstruktiv kritik över vad som kan ändras/förbättras och vad som är bra..

Länk till sidan är www.theworldisyours.se

Ha de fint i värmen

/Martin

831 Inlägg
9 augusti 2008
Gillade inte ramen alls. Ta bort det emboss likande eller dämpa det grovt i all fall. Detsamma gäller texten, dämpa alla effekter på texten.

Keep on workn'

Hmm.
9 augusti 2008
MawE skrev:
Håller på med en hemsida för min blogg..

Skulle vilja höra lite kontstruktiv kritik över vad som kan ändras/förbättras och vad som är bra..

Länk till sidan är www.theworldisyours.se

Ha de fint i värmen

Vilken Värme ??

533 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
CrilleD skrev:
Gillade inte ramen alls. Ta bort det emboss likande eller dämpa det grovt i all fall. Detsamma gäller texten, dämpa alla effekter på texten.

Keep on workn'

Vad menar du med emboss? Är ny i branshen wink Vet inte vilka effekter jag har på texten..?

/Martin

831 Inlägg
9 augusti 2008
Emboss = Utbuktningen på texten/ramen så att den ser lite chubby ut. Om effekten missbrukas, vilket är lätt om man är nybörjare blir resultatet ganska så intensivt med alldeles för mycket effekter.

På texten ser det ut som du har väldigt mycket 'Bevel and emboss' med 'Texture'. En fet kantlinje och dropshadow.

Jag personligen tycker man ska använda dessa effekter smått för att highlighta något.. Just eftersom det ser förskräckligt ut om det blir för mycket.

MawE skrev:
CrilleD skrev:

Keep on workn'

Vad menar du med emboss? Är ny i branshen wink Vet inte vilka effekter jag har på texten..?

Oldschool
299 Inlägg
9 augusti 2008
Ta bort ramen. Den var inte den snyggaste.

533 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
CrilleD skrev:
Emboss = Utbuktningen på texten/ramen så att den ser lite chubby ut. Om effekten missbrukas, vilket är lätt om man är nybörjare blir resultatet ganska så intensivt med alldeles för mycket effekter.

På texten ser det ut som du har väldigt mycket 'Bevel and emboss' med 'Texture'. En fet kantlinje och dropshadow.

Jag personligen tycker man ska använda dessa effekter smått för att highlighta något.. Just eftersom det ser förskräckligt ut om det blir för mycket.

MawE skrev:
CrilleD skrev:

Keep on workn'

Jag antar att du syftar på rubriken "The world is yours"?! Ja jag får göra om den, smälter inte riktigt in.

Håller med om att jag får jobba lite på ramen. Flyter inte riktigt bra.
Ska se över det snarast.

Funkade bildvisningen bra då?

/Martin

831 Inlägg
9 augusti 2008
Ja precis.

Bildvisningen är tummen upp. Lättnavigerat och enkelt.

MawE skrev:
Jag antar att du syftar på rubriken "The world is yours"?! Ja jag får göra om den, smälter inte riktigt in.

Håller med om att jag får jobba lite på ramen. Flyter inte riktigt bra.
Ska se över det snarast.

Funkade bildvisningen bra då?

Large Cap
1 816 Inlägg
9 augusti 2008
Tycker det var bra. En annan, lite ljusare färg på rubriken "The World Is Yours" så blir det kanon!

533 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Har ändrat på hemsidan nu, färger o allt.. ser ut så här nu: www.theworldisyours.se

Såg ut såhär innan: http://hem.passagen.se/mawe50

/Martin

Sök