4815
Sök

Billig lackering av bil plåtar i Linköping/Norrköping?

429 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjenare då sökfuktionen inte gav mig något svar så startar jag en tråd.

Jag kommer att behöva lacka lite plåtdelar i framtiden till min Saab 9000, min fråga är ifall någon vet någon gymnasie/högskola i Linköping/Norrköpings trakten som lackerar sakerna billigt då ekonomin går före kvaliteen i mitt fall.
Vad jag har hört brukar resultaten bli någolunda bra där med, eftersom detta är min "första bil" så har jag inte så stora krav, mer än att få bort all rost (därför jag byter plåtar som nu kommer behöva lackeras).

Min andra fråga är ifall det är smidigare att montera av plåtarna som ska lackeras och senadan lämna in dom eller om jag ska behöva lämna in hela bilen då (Eftersom det är i princip 30% av alla plåtar jag byter)?

-Tack på förhand

// Pontus

// Pontus

162 Inlägg
9 augusti 2008
#2
Vad är det för plåtar? Bellami är bra och billiga i linköping!


417 Inlägg
9 augusti 2008
#3
Hör med TL-Racing här på garaget, han har precis fått sin bil lackad i Norrköping till ett bra pris smile

Lackerarskolan (på Swall) var billigare förr, men inte nuförtiden....

mvh /Jocke

429 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
#4
Googlade + Paintade till mig en bild för att kuna visa vilka plåtar det gäller.

http://img505.imageshack.us/img505/3562/saab90002aj0.th.jpg

Dom plåtarna + samma på motsat sida.

// Pontus

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
9 augusti 2008
#5
Ska allt det lackas är det ju lättast att lämna in hela bilen, bakskärmarna sitter ju där dom sitter sen så med dom har du ju inget val wink .

- Time Attack -

429 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#6
Ja det e nog sant

// Pontus

www.maniacracing.se
494 Inlägg
10 augusti 2008
#7
fixa du färgen så kan jag lacka om framskärmarna åt dig Billigt Men jag finns i Ödeshög

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

429 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#8
Ok jo det ska nog gå att fixa, fick reda på färgkoden från saab, så antar att jag måste köpa färgen från dom eller kan jag gå till en vanlig butik?

// Pontus

www.maniacracing.se
494 Inlägg
10 augusti 2008
#9
biber skrev:
Ok jo det ska nog gå att fixa, fick reda på färgkoden från saab, så antar att jag måste köpa färgen från dom eller kan jag gå till en vanlig butik?

Du kan köpa färgen hos vilken lackerar som helst
Kostar typ 70kr dl

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

782 Inlägg
10 augusti 2008
#10
är resten av bilen riktigt fin i lacken så är det bara att åka bort till österman och visa saabkoden men är resten av lacken matt/dålig så polera upp den först och blir inte resultatet som när bilen va ny så skulle jag låna lite färgprover från österman o beställt någon som är så lik lacken på bilen som möjligt.


429 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
#11
Ok, fick ett tips eller snarare ett altenativ från min kompis att skära av bilen på mitten horisontelt och sen lackera en annan lack som passar under för att få ner kostnaderna lite. Eftersom min bil är mörkgrå antar jag att den färgen går att blanda med andra färger? Eller är chansen störst att allt blir totalt misslyckat?

// Pontus


Sök