Ta bort emblem

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
10 augusti 2008 · 187 Inlägg

Tjenare, ska sälja min golf o har ett litet problem
Har satt sådana silvriga emblem på baggan. O tog bort dom o då blir de ju ju klister kvar. O smart o trött som jag var när ja höll på med dom när ja satte dig dom så satte fast en med super lim. Vilket ja inte skulle gjort. Hur ska ja få bort det utan att repa lacken o tappa färg. Ngt bra medel?

använder ej punkter o komma tecken i min svenska.

help plixx

kim89
10 augusti 2008 · 112 Inlägg

T-röd brukar jag använda på diverse skit som fastnar, jag vet inte om det kan fungera på superlim..

du kan ju prova med nå polermedel eller liknande..

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
10 augusti 2008 · 187 Inlägg

kim89 skrev:
T-röd brukar jag använda på diverse skit som fastnar, jag vet inte om det kan fungera på superlim..

du kan ju prova med nå polermedel eller liknande..

kan inte de ta bort färgen på bilen då?

kim89
10 augusti 2008 · 112 Inlägg

kan inte de ta bort färgen på bilen då?

jag slängde på t-röd på mina dörrar när jag hade 850n och inte försvann det nån färg, i alla fall itne den färgen som skulle vara kvar. om du är osäker kan du ju prova på något ställe där det inte syns och som det kanske inte spelar jätte stor roll, men det fungerade för mig.


MVH

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Aero T16
10 augusti 2008 · 1 327 Inlägg

t-röd ska inte ta bort färg. Använde thinner utan några problem i våras till samma ändåmål.

jensen_cool
10 augusti 2008 · 81 Inlägg

superlim ska värmas bort, men se till att du inte värmer för mkt då det kan bli bubblor i lacken

Thorssa
11 augusti 2008 ·

T-röd funkar fint till lim som originalemblem sitter med iaf.

luvya
22 augusti 2008 ·

Jag kör med Label Off från Micro, funkar kanon. Men med superlim vetifan.

smiler
22 augusti 2008 · 672 Inlägg

5-56 tar bort kletet....

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
azid Det som inte dödar gör ont
22 augusti 2008 · 2 668 Inlägg

har samma problem jag med nån smart föregående ägare har satt fast ett emblem med nått flerkomponent lim... jag tänker iallfall gå på det med våtslippapper... t röd funkar inte rubbing funkar inte värma funkar inte och det vet jag för jag har provat...

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang