10 augusti 2008
Trådstartare
Hej,
Jag har lite problem med min vento clx -96.
Det som händer är att, när jag har min ljusknapp ställd på 0 (det vanliga med bara halvljus) så fungerar ljuset en stund och allt är som det ska.. Men titt som tätt, så slocknar allt utvändigt ljuse på bilen (förutom bromsljuse och blinkers), abslampan tänds och abs:en slutar fungera, vindrutetorkarna slutar att fungera, och likaså fläkten. Ifall jag ställer om ljuseknappen till parkeringsljuse så blir det normalt, ljuset går igång igen och fläktar och allt. Man kan även blinka med helljuset. Ifall jag sedan vrider tillbaks knappen till halvljus slutar det fungera igen, det blir likadant ifall jag drar det till tredje läget, inget ljuse osv. Jag trodde det kunde bero på knappen, att den var sönder, så jag köpte en på skroten. Men det är likadant nu igen. Är det möjligt att det är fel på denna knappen också, eller är det något helt annat? Jag vill påpeka att det händer inte alltid, det bara blir så helt plötsligt när man minst anar det och när det väl har hänt, försvinner det inte. Ibland funkar det att starta om bilen, men inte alltid.
Kom på nu att jag har slagit i el dosan vid dragkroken en gång, så att den böjdes nästan rakt upp. Kanske har något med det att göra...
Tacksam för svar
Senast redigerat av luken (10 augusti 2008)