5501
Sök

Hur ska jag koppla in kodlås.

956 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Funderar på att koppla in ett kodlås i en bil, och såg att dom sålde ett här.
http://www.kjell.com/ Sök på 87656 , Hur går man tillväga att koppla in detta? Är det något jätte komplicerat. Den ska bara styra ett relä.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

RM-operatör
667 Inlägg
11 augusti 2008
Dom har ju angivit en svårighet på 2 av 5, så det borde inte vara så avancerat.
Nu vet jag ju inte var fegsnöret bor, men har du möjlighet så gå in i butiken och prata med dem, dom kan säkerligen visa dig den och förklara hur du ska koppla.

956 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Jo men det är bara det att jag bor en bit ifrån butik (15 mil) och dom har ju inte heller dessa i butikerna, så jag funderade på att beställa via postorder. 
Men måsta man kunna löda och hålla på eller räcker det med att sätta fast några kablar.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 augusti 2008
Det är en byggsats alltså, ett eller 2 lösa kretskort och massa komponenter i en påse, kräver ganska bra lödkunskaper och lödkolv...
Går säker att lura någon gymnasieelev (teknik/el/fordon) att göra det mot ett 6-pack folköl eller nåt mer moraliskt korrekt...
Sen vad jag fattade det så drar låset ett relä som kan belastas med 5Ampere, ett relä drar under 0.1 Ampere för att sluta kontakten så det är lugnt...

Vill du göra en snitsig originalliknande installation så drar du styrströmmen till bränslerelät till 30 och 87 på relät på kodlåset. Alltså kapar kabeln och drar den via relät...
Starmotorn, tändning, lyse och allt funkar men som bäst hostar bilen till och stannar direkt... Förutsätter att du har insprutning på bilen förstås...

Sök