4233
Sök

Kräva 150 000 från en 7åring?

Professional dreamer
398 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
..Pga en trasig hiss?
Ska inte de flesta hissar klara ca 200 kg, hur kan då
en enda 7åring ha sönder en?
Jag köper inte denna historien, hissen m å s t e vart trasig ifrån tidigare.

http://www.e24.se/pengar24/dinarattighe … 617491.e24

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Studerande
727 Inlägg
11 augusti 2008
Pfffft, knäppt!!

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

526 Inlägg
11 augusti 2008
Vore konstigt om en 7 åring skulle kunna åstakomma sånna skador själv..

Vet när jag var mindra så var vi typ 7-8 polare som åkte hiss ibland och skakade hela korgen tills den stannade..
Men det var bara att vänta ett tag så fortsatte hissen att gå igen smile

Så detta tror jag inte på..

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 augusti 2008
Han kanske vägde över 200 kg? tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

BTLulle
11 augusti 2008
Och ni tror att alla berättar sannigen i den historien, och allt som står i en tidning är sant.

MVH Peter

DFFL
9 020 Inlägg
11 augusti 2008
"- Min son skulle åka hissen upp till sin farmor. Han har berättat att han snubblade och föll mot dörren och att hissen plötsligt stannade och att det blev kolmörkt. Han blev jätterädd och skrek på hjälp och till slut var det några av grannarna som hörde honom, men de kunde inte få upp hissdörrarna."

SNUBBLADE?

Var ungen full eller?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bäst i värla
150 Inlägg
11 augusti 2008
FireTraXX skrev:
"- Min son skulle åka hissen upp till sin farmor. Han har berättat att han snubblade och föll mot dörren och att hissen plötsligt stannade och att det blev kolmörkt. Han blev jätterädd och skrek på hjälp och till slut var det några av grannarna som hörde honom, men de kunde inte få upp hissdörrarna."

SNUBBLADE?

Var ungen full eller?

Jag är inne på ditt spår, kan man snubbla när man står still (som normalt folk gör i en hiss)? Men, å andra sidan, hur kan en 7-åring som väger max 40kg förstöra en hiss som kanske är konstruerad för +/- 500kg? Jag tycker det är bra att den gick sönder, för rätt som det är så kanske vajern går av på sjätte våningen, vad händer med dom som stod i hissen då? Ska dom betala en ny hiss?

Wankel
1 080 Inlägg
11 augusti 2008
oavsett vad ungen hade gjort där inne så borde väl skiten hålla för en liten unge???

MDS Västerås

med lem
1 925 Inlägg
11 augusti 2008
FireTraXX skrev:

SNUBBLADE?

Var ungen full eller?

precis så tänkte jag med ! hur fan kan man snubbla i en hiss ? antingen var ungen dyng-rak eller var det en lång hiss som man kunde springa i.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 953 Inlägg
11 augusti 2008
låter lika troligt som att en 3åring är ute å fyllle styr en seleen s7

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Svetsare
3 150 Inlägg
11 augusti 2008
LOL?  Min polare fastnade i en hiss i skolan i typ 3-4 timmar och han fick nästan ersättning ^^ + att det va vi själva som sabbade den (tryckte på alla knappar samtidigt. hela tiden).

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

12 086 Inlägg
11 augusti 2008
"två bärenheter som har gått sönder, hela taket är spräckt och dessutom måste hela korgen bytas"

Hur fan lyckas man med det oavsätt hur gammal lr hur mkt man väger:P
Jag ka få hissen att stanna och klockan att ringa men hur fan knäcker man bärande delar i en hiss??
Taket är spräckt står det, plus att korgen måste bytas? är de taket i korgen då? Hur lyckas man krossa hela taket när man snubblar:P

Verkar skumt de där.
Senast redigerat av JapMax (11 augusti 2008)

5 089 Inlägg
11 augusti 2008
Haha tycker det är uppenbart att grabben har tryckt på varenda knapp han kunde hitta. är väll alla 7-åringars drömmar att trycka på allt man ser?;P sen kanske mamma och pappa har sagt till lilla pojken att ljuga lite..

\Lindgren

2 182 Inlägg
11 augusti 2008
Vem vet? han kanske lekte i hissen å snubbla. När ja va 7 lekte ja ofta, snubbla mycket. Men vem vet?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Professional dreamer
398 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hur en 7åring kan snubbla i en hiss?
Ja.. Har ni vart bland barn över huvud taget? tongue
Hur stor kordination över benen och kroppen har de egentligen? cooltongue

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
11 augusti 2008
snubbla när man står still är vell inte så svårt lyckades nästan förut men hann stabilisera upp det mot en vägg wink så det går allt wink
Senast redigerat av Superdtm (11 augusti 2008)

526 Inlägg
11 augusti 2008
En normal hiss i ett bostadshus brukar klara 600-1000kg..
Får fan inte ihop det.
"Det är två bärenheter som har gått sönder, hela taket är spräckt och dessutom måste hela korgen bytas"

Bärenheterna måste vara dom som är fästa i Gejdrarna (stavas) och jag har för mig att dom är gjorta i stål...

Låter som att ungen stått med en slägga eller nått där inne?

DFFL
9 020 Inlägg
11 augusti 2008
hedeknasan skrev:

Tillräckligt...

Men skitungens föräldrar vägrar tydligen även de erkänna att snorungen sprungit runt som en överenergisk SJUÅRING!.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Troligen galen...
567 Inlägg
11 augusti 2008
JapMax skrev:
"två bärenheter som har gått sönder, hela taket är spräckt och dessutom måste hela korgen bytas"

Hur fan lyckas man med det oavsätt hur gammal lr hur mkt man väger:P
Jag ka få hissen att stanna och klockan att ringa men hur fan knäcker man bärande delar i en hiss??
Taket är spräckt står det, plus att korgen måste bytas? är de taket i korgen då? Hur lyckas man krossa hela taket när man snubblar:P

Verkar skumt de där.

Ok, här är ett möjligt scenario:

Hissens styrskor är aningens glappa, vilket medger att hissen kan röra sig lite mer i sidled än vad den egentligen är konstruerad för.

Ungen gungar hissen och korgdörrmaskineriet tar i medbringaren på en av schaktdörrarna, som Ni redan skrivit så ska en hiss klara en viss last, detta innebär att momentet blir enormt stort när korgdörren tar i schaktdörrens medbringare.
Resultatet kan mycket väl bli ett par trasiga bärenheter, en trasig korgdörr och eftersom korgdörren sitter fast i korgtaket så är det inte helt omöjligt att även korgtaket går sönder.

Är det ungens fel då? Det överlämnar jag till försäkringsbolagens jurister att avgöra.

2 182 Inlägg
11 augusti 2008
FireTraXX skrev:
hedeknasan skrev:

Tillräckligt...

Men skitungens föräldrar vägrar tydligen även de erkänna att snorungen sprungit runt som en överenergisk SJUÅRING!.

Normal reaktion hoss föräldrar, de skyddar sitt barn mot faror, som att betala 150 000:-

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök