6217
Sök

Ljusfel Volvo (både 245 och 945)

helt galen
388 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
#1
Skumt fel på två bilar...

Ljusvredet till vänster - allt ljus funkar.
Nästa läge - bilen gör som den ska.
Vredet till höger. Inte en lampa på eller i hela bilen lyser...

245 GL -90 och 945 turbo -91

Vad kan vara fel? Någon som råkat ut för detta tidigare?

Varför åka fort när man kan åka brett?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 augusti 2008
#2
Minns jag rätt brukar ljusvreden vara av lite kass kvalitet på volvo, lossa vredet och mät om det kommer nån ström...
Gör det inte det är det troligen en/flera lödningar som spuckit...


helt galen
388 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#3
Har provat med tre vred - känns som om något borde funka?

Varför åka fort när man kan åka brett?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 augusti 2008
#4
bumpe skrev:
Minns jag rätt brukar ljusvreden vara av lite kass kvalitet på volvo, lossa vredet och mät om det kommer nån ström...
Gör det inte det är det troligen en/flera lödningar som spuckit...

Mja mjo kallar man kontakter som funkar i ur o skur i 20 år för kass kvalitét så.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 augusti 2008
#5
Volvotjej84 skrev:
Har provat med tre vred - känns som om något borde funka?

Kan kolla i elschemat över 240 och med farsan då jag själv inte kommer ihåg systemet i huvudet.
Men det kan vara ett relä som spökar.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

helt galen
388 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#6
Lonefox skrev:
Volvotjej84 skrev:
Har provat med tre vred - känns som om något borde funka?

Kan kolla i elschemat över 240 och med farsan då jag själv inte kommer ihåg systemet i huvudet.
Men det kan vara ett relä som spökar.

Det vore jättesnällt om du kunde kika! Har inget helljus nu utan kan bara blinka med helljuset.

Varför åka fort när man kan åka brett?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 augusti 2008
#7
Volvotjej84 skrev:
Lonefox skrev:
Volvotjej84 skrev:
Har provat med tre vred - känns som om något borde funka?

Kan kolla i elschemat över 240 och med farsan då jag själv inte kommer ihåg systemet i huvudet.
Men det kan vara ett relä som spökar.

Det vore jättesnällt om du kunde kika! Har inget helljus nu utan kan bara blinka med helljuset.

Ngt av reläna...vilket av dem kommer jag inte ihåg.
Men jag TROR att det är ett av de enlka pendelreläna inne i bilen.
På 240 -90 så borde det sitta uppe vid radion bakom panelen där.

Är den hel och har bra kontakt så LÄR det vara huvudrelät som sitter i motorrummet.

Luktar det bränt när du skall ha på helljuset?
Och en dum grej som man faktiskt kan missa (men jag tror inte du gjort det)...har du vredet i rätt läge? wink
Alltså längst till höger...
Senast redigerat av Lonefox (15 augusti 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

helt galen
388 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#8
Lonefox skrev:
Volvotjej84 skrev:
Lonefox skrev:

Kan kolla i elschemat över 240 och med farsan då jag själv inte kommer ihåg systemet i huvudet.
Men det kan vara ett relä som spökar.

Det vore jättesnällt om du kunde kika! Har inget helljus nu utan kan bara blinka med helljuset.

Ngt av reläna...vilket av dem kommer jag inte ihåg.
Men jag TROR att det är ett av de enlka pendelreläna inne i bilen.
På 240 -90 så borde det sitta uppe vid radion bakom panelen där.

Är den hel och har bra kontakt så LÄR det vara huvudrelät som sitter i motorrummet.

Luktar det bränt när du skall ha på helljuset?
Och en dum grej som man faktiskt kan missa (men jag tror inte du gjort det)...har du vredet i rätt läge? wink
Alltså längst till höger...

Reläna sitter bakom radion på 945an också. Vredet är åt vänster i dagsläget. Ställer jag vredet längst till höger (där jag vill ha det) så lyser inget varesig i eller utanför bilen).
Ska kolla reläna. Tack!

Varför åka fort när man kan åka brett?


Sök