5416
Sök

FAQ | Bilstereo kopplingar/högtalare/slutsteg

801 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tänkte att vi kunde slänga in en FAQ tråd om bilstereo där gemene man kan läsa om hur man kopplar bilstereo och div. och om detta utvecklas till en mkt informativ tråd, så kan Admin klistra den. Kanske slipper en hel del onödiga trådar på detta sätt? Bara en tanke..


FRÅGA : Hur får jag ut orginal stereon på min bil?
SVAR : Man behöver oftast special verktyg för att få ut orginal stereon ur modernare bilar, fråga på din märkesverkstad efter dessa verktyg.

FRÅGA : Alla kablar är kopplade som det ska va, steget lyser. varför låter inte högtalarna/basarna?
SVAR : Kolla jordpunkten så den inte är lackad, om så är fallet skrapa den plåtren.

FRÅGA : GAS eller MDS?
SVAR : Åk till respektive försäljare och provlyssna, välj därefter SJÄLV, du som ska lyssna på det.

FRÅGA : Vad ska jag ha för lådvolym till min låda? // Portad eller sluten?
SVAR : Gå in på tillverkarens hemsida och leta upp rekommendations tabellen, Altenativt Googla din bas.

FRÅGA: hur stor jordkabel ska jag ha till mitt XXXXXXXX steg?
SVAR : Minst lika grov som strömkabeln

De gamla rävarna kan fylla på mera bra att veta saker!

// Hallen


Sök