5340
Sök

Problem med tändningslås. Någon som kan hjälpa till?

Jägermeister
910 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#1
Bilen det gäller är kompisens mercedes c180 esprit -94.

Tändningslåset är helt slut/sönder på den nu och har hämtat ut ett nyt som vi tänkte montera.

Men vi får inte på något sätt lös det gamla som sitter på plats...

På tex en del bilar finns det nått hål att sticka in nån pinne i eller nån knapp som man trycker in med nyckeln i tändningslåset i ett visst läge sen drar man den bara rakt ut så ska det lossna.

Men hittar inget sånt på denna bil...

Ni får gärna hjälpa till om ni vet hur man får lös det gamla, han behöver bilen imorn så han kan köra till och från Sunderby sjukhus som ligger ca13 mil ifrån oss.


Mvh: Gemini78
Senast redigerat av gemini78 (13 augusti 2008)

En gång är ingen gång...

Jägermeister
910 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#2
Problemet är löst...

Gällde att ha nyckeln i ett visst läge och sen ha en polygrip och snurra runt på den svarta runda grejen som satt framför själva låset och dra den emot sig samtidigt...

Plötsligt ploppade den lös, och vi som har tagit isär all plast + annat nedanför ratten helt i onödan när vi bara hade behövt ta loss själva dekorations/täckbrickan framför tändningslåset för att komma åt allt...=P

Så kan det gå, nu vet man det tills nästa gång och man lär sig så länge man lever som det heter :-)
Senast redigerat av gemini78 (13 augusti 2008)

En gång är ingen gång...


Sök