5271
Sök

Kan jag koppla in mer ärn ett slutsteg?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#1
Köpte denna Pioneer spelare idag... http://www.mds.se/?artnr=deh3000mp .. Har den kopplat till ett steg som driver min MDS bas. Såg idag att 6.9ern jag har i hatthyllan hade värdigdragna kablar för att monteras till slutsteg. Detta är ju då gjort av tidigare ägare. Frågan är ju då om jag kan koppla in ett till steg på sterion jag har? Hur funkar de elelr måste jag byta spelare?

MVH Sebban

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

982 Inlägg
14 augusti 2008
#2
varför ska du inte kunna ? är de inte dubbla lågnivå så är de bara köpa sladdar 1-2..alltså en lågnivåsladd som delas till 2..kostar typ 50 spänn

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#3
Beeenny skrev:
varför ska du inte kunna ? är de inte dubbla lågnivå så är de bara köpa sladdar 1-2..alltså en lågnivåsladd som delas till 2..kostar typ 50 spänn

Funkar de så lätt utan att tappa massa effet då till steget jag redan driver?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

9 108 Inlägg
14 augusti 2008
#4
sebbanboy14 skrev:
Beeenny skrev:
varför ska du inte kunna ? är de inte dubbla lågnivå så är de bara köpa sladdar 1-2..alltså en lågnivåsladd som delas till 2..kostar typ 50 spänn

Funkar de så lätt utan att tappa massa effet då till steget jag redan driver?

Effekten till steget går ju från batteriet smile Lågnivån är bara enkla signaler så det är lugnt! Dock kanske batteriet eller generatorn behöver uppgraderas om det är värstinggrejor du köper. Annars är 1 farads kondensator per 1000rms-w i stegen att rekommendera.


21 761 Inlägg
14 augusti 2008
#5
sebbanboy14 skrev:
Frågan är ju då om jag kan koppla in ett till steg på sterion jag har?

Din stereo har 1 par lågnivåutgångar, höger+vänster bak. Som Beeeny skriver så kan du använda lågnivåförgreningskablar och ansluta ett till steg utan problem, signalstyrkan blir inte speciellt mycket lägre ändå trots att signalen fördelas till båda stegen. smile


Sök