6667
Sök

problem med min LCD skärm/DVD spelare

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjena !
har problem med lite grejjer i bilen, har kopplat in min LCD skärm i DVD-spelaren, och här kommer problemet, en stund har jag färg på skärmen, sen blir allt svart/vitt, men det skumma är att själva skärmens meny är fortfarande i färg, så det måste vara något med dvd:n ?
kan något bero på att jag har DVD:n, en Stereo och LCD:n på samma strömkabel ?´
mkt tacksam för svar smile

Mvh Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

5 852 Inlägg
17 augusti 2008
#2
Snacka med dem du har köpt den av, dem bör ju kunna hjälpa dig?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

245 Inlägg
17 augusti 2008
#3
det eller att DVD`n blir för varm kanske

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#4
men det tar bara några sekunder, o ibland tar de nån minut..

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 661 Inlägg
17 augusti 2008
#5
Märke & när är dom inköpta?

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#6
Skärmen är en billigare variant, märke "Hillman" och Dvd är en "Veba" ingen aning om modelmärke o så..

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

5 852 Inlägg
17 augusti 2008
#7
Okej , men prata med stället du köpte det och skicka det på garanti?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#8
tujbo skrev:
Okej , men prata med stället du köpte det och skicka det på garanti?

men det är bara det att jag tror inte att det är skärmen som är problemet, utan nått med dvd:n, och den är garantin slut på, men den funkade perfekt i en annan bil, det var efter att jag kopplade in den i min den börjat krångla, men det kan alltså inte vara nått med strömkabeln ?

ingen som haft liknande problem ?

mvh

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 augusti 2008
#9
Kolla om du kan välja mellan svhs, pal/ntsc, rca, antagligen är det bara en inställning på skärmen/dvd´n, pröva även att byta kablar eller anslutning.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#10
discokapten skrev:
Kolla om du kan välja mellan svhs, pal/ntsc, rca, antagligen är det bara en inställning på skärmen/dvd´n, pröva även att byta kablar eller anslutning.

på skärmen kan jag ha NTSC och PAL. på DVD:n kan jag inte välja något, ska testa koppla om kablaget .
tack för tipset ! smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#11
wohooo ! Jag och min tös lyckades få till det;) haha... färgen på skärmen alltså roll
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43636/434760_ojpyfk.jpg
Senast redigerat av b0nd3n (18 augusti 2008)

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil


Sök