6209
Sök

Bränt kabel till relät, HJÄLP!

Däckmontör
112 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Jo, min bil dog på motorvägen vid mölndal, bogseringen hem tog ca en timma och sedan började felsökandet. Det första jag tänkte på var bränslepumpen, så jag tog bort den å testade den, den spann som en katt smile så jag fortsatte tills jag upptäckte att relät till den var sönder. Smart som jag (troode att jag var) tog jag relät till strålkastarspolarna och satte dit. Vilket som är det dummaste jag har gjort, jag vred på tändningen och JÄVLAR vad det började ryka mad. Självklart brände +kabeln.
Nu beehöver jag all hjälp jag kan få. Byta kabel vet jag att jag måste göra, men finns det något elschema till min bil (ford escort 1,6i CL) på internet någonstans? Kan jag sedan använda ett annat relä? måste ha bilen imon bitti.


21 761 Inlägg
17 augusti 2008
#2
Jag tvivlar att du kan använda ett annat relä, bränslerelän brukar vara speciella och har fler anslutningar än ett "vanligt" relä.

Däckmontör
112 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#3
Drönirettab skrev:
Jag tvivlar att du kan använda ett annat relä, bränslerelän brukar vara speciella och har fler anslutningar än ett "vanligt" relä.

Med "anslutningar" antar jag att du menar dom "pinnarna" på relät. men det var 5 på båda reläna, det var därför jag testade


21 761 Inlägg
17 augusti 2008
#4
Okej. Antagligen är placeringen av stiften på relät annorlunda än på ett vanligt relä, men jag har inte kollat på Escortens relä så jag vet inte säkert.


Sök