Jo, min bil dog på motorvägen vid mölndal, bogseringen hem tog ca en timma och sedan började felsökandet. Det första jag tänkte på var bränslepumpen, så jag tog bort den å testade den, den spann som en katt så jag fortsatte tills jag upptäckte att relät till den var sönder. Smart som jag (troode att jag var) tog jag relät till strålkastarspolarna och satte dit. Vilket som är det dummaste jag har gjort, jag vred på tändningen och JÄVLAR vad det började ryka . Självklart brände +kabeln. Nu beehöver jag all hjälp jag kan få. Byta kabel vet jag att jag måste göra, men finns det något elschema till min bil (ford escort 1,6i CL) på internet någonstans? Kan jag sedan använda ett annat relä? måste ha bilen imon bitti.
Okej. Antagligen är placeringen av stiften på relät annorlunda än på ett vanligt relä, men jag har inte kollat på Escortens relä så jag vet inte säkert.