6203
Sök

AC Nya gasen

Volvo-Beroende
289 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Vad skulle hända om man fyller det gammla systemet med den nya gasen om man har den gammla orginal?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

1 688 Inlägg
17 augusti 2008
#2
Tror inte att du får någon kyleffekt över huvud taget då den nya gasen kräver helt andra saker för att man skall kunna "hämta kyla" ur den? smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Team Autohifi!
865 Inlägg
17 augusti 2008
#3
Har du R12 idag så måste du konventera över det till om du ska använda R34 ( tror det är rätt kod på köldmediet ).
R12 får man inte fylla längre.


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2008
#4
Om du har tillgång så ta gasen ur nått Gammalt kylskåp/frys. .
Du måste bekosta dig rätt mycket annars för att få lite kallt .

C H E V R O L E T <3

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 augusti 2008
#5
MrCalle skrev:
Har du R12 idag så måste du konventera över det till om du ska använda R34 ( tror det är rätt kod på köldmediet ).
R12 får man inte fylla längre.

R134a för att vara noga... Även kallat Arcton.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

198 Inlägg
18 augusti 2008
#6
packningar kommer fräta sönder för dom tål inte den nya gasen är vad jag läst, att man behöver byta ut alla packningar, torkfilter med mera.

400 Inlägg
18 augusti 2008
#7
F*CK jag som måste fylla på :S

Ride Like You´ve Never Been Hurt


Sök