Vad säger ni : Chokladboll eller negerboll ?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

fan va sugen på negerbollar jag vart nu big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
index
19 augusti 2008 · 658 Inlägg

Varför börja kalla negerboll något annat, en negerboll är ju en negerboll och ingen nedrans chokladboll! Står ju tom negerboll i kokboken.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
TexoN Evolution Garage
19 augusti 2008 · 171 Inlägg

Negerboll och inget annat!

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
mickecorrado Bilplåtslagare
19 augusti 2008 · 1 036 Inlägg

Ingen som brukar baka Judebröd?

Smoke Tires Not Drugs.
Naucler Badass
19 augusti 2008 · 89 Inlägg

Givetvis negerboll... Men blir tillrättavisasd när man säger de på bageriet här hemma.... hehe
Bara löjligt...

Signaturtext..
Madde1 Hangaround
19 augusti 2008 · 67 Inlägg

E det ingen som säger "Negerbulle"? För det säger jag tongue

2FAST4U
MaZzej
19 augusti 2008 · 136 Inlägg

Först sa jag negerboll för det var jag uppväxt med! Men eftersom man KAN ÄNDRA SIG så säger jag nu chokladboll då mina nyinflyttade vänner från andra sidan jordklotet känner sig lite träffade när man säger just negerboll. Så Chokladboll får det bli! Lika gott oavsett namnet!

De Säger Vi Hej!
Eddie_88 Hillbilly
19 augusti 2008 · 206 Inlägg

negerboll inte nån j*vla chockladboll.

Living my life sideways!
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
19 augusti 2008 · 651 Inlägg

Säger chokladboll..Att det skulle vara så jevla självklart att det heter negerboll vet jag inte, där är nog mer choklad än "neger" i den...

Greatsnyggo saabtok
19 augusti 2008 · 1 306 Inlägg

Negerboll såklart

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
MaZzej
19 augusti 2008 · 136 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Säger chokladboll..Att det skulle vara så jevla självklart att det heter negerboll vet jag inte, där är nog mer choklad än "neger" i den...

+1

De Säger Vi Hej!
olkarlsson Licensierad debbatör.
19 augusti 2008 · 205 Inlägg

Det har alltid hetat, heter och kommer för alltid att heta NEGERBOLL!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
p-nyhlen Quattro - bar å åk
19 augusti 2008 · 621 Inlägg

bevara negerbollen!!!

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Ottosson79
19 augusti 2008 · 36 Inlägg

Ähh det heter negerboll och jag kan inte se just något rasistiskt i det.

Tycker att dom flesta mörkhyade (i amerikat då) kallar varandra niggers, inte sällan används ordet i musiktexter, Nigeria finns ju osv och vem har sagt att neger är ett skällsord?

Minns att vi i lågstadiet fick en specialframtagen BAMSE tidning som hete Kalle Svartskalle och som handlade om just rasism och liknande..det var tider det plus att vi hade en mörkhyad som hette just Karl (kallades Kalle) i klassen, men inte vart det något problem för det.

Tycker mycket av rasismen skapas utav just lagar och förordningar om vad som är rasistisk och inte!

Jag bor i jämtland, är norrlänning, jämte osv och som ni vet så är alla norrlänningar exakt som dom i reklamfilmerna för NorrlandsGuld..lussekoftor, truckerkepsar, renar och älghorn, tar skotern till korvmojjen m.m men inte skäms jag för det!

För som alla vet så är ju alla Stockholmare precis som Jönssonligan!

Turbo_Erik
19 augusti 2008 · 526 Inlägg

Ottosson79 skrev:
Ähh det heter negerboll och jag kan inte se just något rasistiskt i det.

Tycker att dom flesta mörkhyade (i amerikat då) kallar varandra niggers, inte sällan används ordet i musiktexter, Nigeria finns ju osv och vem har sagt att neger är ett skällsord?

Minns att vi i lågstadiet fick en specialframtagen BAMSE tidning som hete Kalle Svartskalle och som handlade om just rasism och liknande..det var tider det plus att vi hade en mörkhyad som hette just Karl (kallades Kalle) i klassen, men inte vart det något problem för det.

Tycker mycket av rasismen skapas utav just lagar och förordningar om vad som är rasistisk och inte!

Jag bor i jämtland, är norrlänning, jämte osv och som ni vet så är alla norrlänningar exakt som dom i reklamfilmerna för NorrlandsGuld..lussekoftor, truckerkepsar, renar och älghorn, tar skotern till korvmojjen m.m men inte skäms jag för det!

För som alla vet så är ju alla Stockholmare precis som Jönssonligan!

Mm alla Stockholmare åker Impala smile

CrilleD
20 augusti 2008 · 831 Inlägg

Jag säger nnnnn NO... Wwwinnerbrodd

CrilleD
20 augusti 2008 · 831 Inlägg

Det är skillnad på niggers och niggas...

Niggers är slavar och niggas "homeboys" i staterna.

Ottosson79 skrev:
Ähh det heter negerboll och jag kan inte se just något rasistiskt i det.

Tycker att dom flesta mörkhyade (i amerikat då) kallar varandra niggers, inte sällan används ordet i musiktexter, Nigeria finns ju osv och vem har sagt att neger är ett skällsord?

Minns att vi i lågstadiet fick en specialframtagen BAMSE tidning som hete Kalle Svartskalle och som handlade om just rasism och liknande..det var tider det plus att vi hade en mörkhyad som hette just Karl (kallades Kalle) i klassen, men inte vart det något problem för det.

Tycker mycket av rasismen skapas utav just lagar och förordningar om vad som är rasistisk och inte!

Jag bor i jämtland, är norrlänning, jämte osv och som ni vet så är alla norrlänningar exakt som dom i reklamfilmerna för NorrlandsGuld..lussekoftor, truckerkepsar, renar och älghorn, tar skotern till korvmojjen m.m men inte skäms jag för det!

För som alla vet så är ju alla Stockholmare precis som Jönssonligan!

Casy vinnarskalle!
20 augusti 2008 · 907 Inlägg

Jag har då alltid sagt negerboll, och tänker fortsätta med det... Är ordet "neger" ens rasistiskt?

BMW M3 "Crisis" (2002)
CrilleD
20 augusti 2008 · 831 Inlägg

Ja en mörk föredrar nog inte att bli kallad neger då innebörden på senare tid (läs sekel) mer blivit "slav" än bara svart som negro betyder. Så nog är det nedvärderande i vår tid även om det hade en helt annan betydelse för länge sen.

Men sen återstår ju frågan hur illa vid en mörk person tar vid sig om en chockladboll heter negerboll.

Casy skrev:
Jag har då alltid sagt negerboll, och tänker fortsätta med det... Är ordet "neger" ens rasistiskt?

Senast redigerat av CrilleD (20 augusti 2008)

ZonaX Svetsare
20 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

Lite OT men en polare hade lagit upp neger och mulatt i en gammal uppslagsbok (från tidigt -1900)

Mulatt - Korsning mellan neger och människa

Neger - En svart enslig varelse som passar på i hushållet

^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang