2012
Sök

Ta bort växelspaksdamasken och ersätta med "växelplatta"

12 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Nu kommer frågan finns det någon som vet var man kan få tag i dessa "plattor"
likt R8:ans växelintrijör?

Äger en Audi A4 -97 och vill slippa damasken helt, inte bara byta.
Vet någon om det finns färdiga "plattor" färdiga att köpa eller det är Home Made
som gäller?

Tack för svar.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 augusti 2008
Jag har aldrig sett att det finns färdiga växelspakskulisser så det är nog att göra en själv som gäller.

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
19 augusti 2008
Hade själv planer på att också göra en egen sådan
dock så måste ju själva spaken fixas/snyggas till för den ser inget vidare ut utan damasken!

12 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
jo ja vet. tänkte snacka me en polare som jobbar me kolfiber om han inte kan fixa
en hylsa som ja kan täcka "spaken" med. kanske ha honom till att göra plattan me:D

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
20 augusti 2008
Hade helt klart vart ballt med en platta i borstad lr polerad alu och en kolfiberspak till de. smile
Glöm för allt i världen bara inte att byta ut orginalknoppen om du inte redan gjort de haha
Senast redigerat av Puff2k (20 augusti 2008)

12 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
hittade en "ren" kolfiberknopp på ebay som ska tas hem.

turboabstinens
442 Inlägg
20 augusti 2008
Har funderat på det där med, inga problem att fräsa till, jobbigast är att veta exakt vart växellägena är hmm

ocertifierad klåpmekare

12 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
bara till att göra en mall i lagom styft material.

163 Inlägg
21 augusti 2008
Okej ska komma med tips då! Polarn hade en egen gjord sån i sin A4 så tänk på att göra spåren stora annars kommer det slita på växelspaken å det kommer resultera i en sladdrig växelspak. "inte roligt" men annars ser de vansinnigt bra ut

72 Inlägg
21 augusti 2008
Turbo_ride skrev:
Okej ska komma med tips då! Polarn hade en egen gjord sån i sin A4 så tänk på att göra spåren stora annars kommer det slita på växelspaken å det kommer resultera i en sladdrig växelspak. "inte roligt" men annars ser de vansinnigt bra ut

du råkar inte ha någon bild?

163 Inlägg
30 november 2008
Förlåt att jag inte svarat tidigare. Men tyvär finns det ingen bild å polarn har tagit bort plattan nu så jag kan inte fixa nån bild heller tyvär. Men jag kan ju säga att det ser riktig bra ut.

lycka till

Sök