4196
Sök

behöver hjälp med basinstallation!

elektriker
591 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Shaa!
Har fått hem mitt baspaket nu som ni kan se på min sida men jag vete fan hur man kopplar alla sladdar.
Nån som kan gå igen hur allt ska va?
Skulle va jäkligt schysst!

---------------> Kimpan

337 Inlägg
8 februari 2006
Använd sökfunktionen. Du får upp minst 10 olika trådar om detta tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

279 Inlägg
8 februari 2006
fick du inte med något litet häfte till slutsteget i så fall står det i det. annars så kopplar du in + kabel på batteriet och sätter säkingen på kabeln max 30cm från batteriet. sedan drar du den på något bra ställe. hälst så den inte syns;-) och in på + på slutsteget. sen - på slutsteget sätter du du någonstans i karossen så den får jord.

sen kopplar du in lågnivå kablarna från sterion till slutstegen du sätter ditt dem på (line in) och om det sitter en liten kabel på lågnivå kabel sätter du den på remote;). sen kopplar du in basen över brigde (viktigt med plus och minus) för då kan du ställa den med rattarna på slutsteget så du får ett bra ljud från basen... om något är oklart så är det bara att fråga så ska jag försöka fixa någon beskrivning;-)

lycka till:-)
hoppas det blir bra

bränt gummi luktar kärlek

elektriker
591 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Tackar för svaret! du har pm:P
edis_87 skrev:
fick du inte med något litet häfte till slutsteget i så fall står det i det. annars så kopplar du in + kabel på batteriet och sätter säkingen på kabeln max 30cm från batteriet. sedan drar du den på något bra ställe. hälst så den inte syns;-) och in på + på slutsteget. sen - på slutsteget sätter du du någonstans i karossen så den får jord.

sen kopplar du in lågnivå kablarna från sterion till slutstegen du sätter ditt dem på (line in) och om det sitter en liten kabel på lågnivå kabel sätter du den på remote;). sen kopplar du in basen över brigde (viktigt med plus och minus) för då kan du ställa den med rattarna på slutsteget så du får ett bra ljud från basen... om något är oklart så är det bara att fråga så ska jag försöka fixa någon beskrivning;-)

lycka till:-)
hoppas det blir bra

---------------> Kimpan

elektriker
591 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
har lagt upp bilder på min sida med slutstegets anslutningar ifall nån har lust att skiva där och berätta hur det ska kopplas!

---------------> Kimpan

elektriker
591 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Okej nu har jag fattat allt!! tack för svaren;)

---------------> Kimpan

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
8 februari 2006
Åk till BRL i västerås och snacka med dem så ger dem dej en beskrivning...

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Sök