Var kan har hänt tror ni?

sselraeF
21 augusti 2008 · 106 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/95/94311/102101/102101-1009391.jpg

Vid den kurva så satt det bara 2 mutta kvar, så 3 har väl lossnat innan. Det var nog därför ratten skakade. men det fatta väl inte jag och tänker köra hem bilen för att kolla mer noggrann på dig och ni se..

Hela skiten brakade loss vid den kurva då allt belastning låg på 2 mutta... och däcken flög ut ur och skadade den fram skärm kanten . JAG BLEV HELT CHOCKAD OCH GJORDE INGET FÖR ca 2h  innan jag smälter det.. och var normal igen. Och under allt det där så svor jag inte ens 1 gång.. VILKEN OTUR JAG HAR !!!


https://www1.garaget.org/archive/95/94311/102101/large_102101-1009393.jpg

Senast redigerat av sselraeF (21 augusti 2008)

Volvoz84 "Ijenkligen"
21 augusti 2008 · 786 Inlägg

Va?

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
262turbo
21 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

vad som har hänt? hjulet har lossnat....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
GolfIIIVr6
21 augusti 2008 · 187 Inlägg

någon som slarvat med o dra //  Efterdra muttrarna?   Ev nån jävla tattare som försökt sno dina fälgar?

bmx
21 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

ja muttrana har väll tydligt gått av!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_Jacob_
21 augusti 2008 · 263 Inlägg

är det ett GE motorsport kit du har på? ;P jag glömde minsann att dra mina hjulmuttrar efter jag satt på däcken så mina höll på att flyga av -.- tur man upptäckte det i tid. Ja antingen så har väl muttrarna gått av eller så har dem inte varit gängade nog

Bjuuuu han!!
luunggan
21 augusti 2008 · 956 Inlägg

Synd på bilen sad
Fast jag måste säga att jag inte förstod nånting av vad du skrivit.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
HKS C(^^,)
21 augusti 2008 · 453 Inlägg

Du har la inte glömt att man skall köpa nya muttrar vid fälgbyte ??
Det finns speciella för lättaliminium & vanliga fälgar o blabla just för att slippa sånt här .

Senast redigerat av HKS (21 augusti 2008)

NORRLANDSGOLD
21 augusti 2008 · 135 Inlägg

stackars sate, men de är viktigt att köpa speciella hjulmuttrar till just dom fälgar/bil du har.

Och var noga med att EFTERDRA folk , kan inte säga det allt för ofta men efterdra är det mest viktiga som finns, SÄKERHET FÖRST. LEK SEN

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
21 augusti 2008 · 887 Inlägg

Och det roliga är att du frågar oss om vad som kan ha hänt..
Enligt din beskrivning så är svaret att du skippade skolan. wink

Skämt åsido, ser ut som att muttrarna bara lossnat, när bytte du däck, fälg osv? Vart gjorde du det och var hade du bilen parkerad innan de hände+

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
sselraeF
21 augusti 2008 · 106 Inlägg

mmm dock är det lite roligare och får höra var andra tycker om saken än mig själv. Jag är mest glad över att min *** är i takt.. tongue

262turbo
21 augusti 2008 · 1 004 Inlägg

sselraeF skrev:
mmm dock är det lite roligare och får höra var andra tycker om saken än mig själv. Jag är mest glad över att min *** är i takt.. tongue

spelar du trummor med ballen? smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Towman
21 augusti 2008 · 15 Inlägg

det är ett rätt vanligt att folk tappar hjulen. dels för att de lämnar in bilen för hjulbyte å personalen drar åt bultarna för hårt så tänjs dem tills de går av helt å hållet. en sådaan grej bör man byta ut ungefär 1 gång per år eller varannat i alla fall då jag jobbar som bärgare så brukar jag ge kunden det som ett tips...

det är inget roligt när det väl händer nästa gång kan det vara en mötande bil som frontar med det dvs. kan bli dödlig utgång...
lycka till med arbetet...

baca Os Difuntos
21 augusti 2008 · 1 822 Inlägg

Towman skrev:
det är ett rätt vanligt att folk tappar hjulen. dels för att de lämnar in bilen för hjulbyte å personalen drar åt bultarna för hårt så tänjs dem tills de går av helt å hållet. en sådaan grej bör man byta ut ungefär 1 gång per år eller varannat i alla fall då jag jobbar som bärgare så brukar jag ge kunden det som ett tips...

det är inget roligt när det väl händer nästa gång kan det vara en mötande bil som frontar med det dvs. kan bli dödlig utgång...
lycka till med arbetet...

Exakt vad jag tror också, Du eller någon har tragit dom alldeles för hårt så att dom antingen har spruckit eller gått av.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
good_year
21 augusti 2008 · 755 Inlägg

om struktur på stötfångar ny skärm sedan lack på dörr troligen sedan kanske huv

FLindgren
21 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

eftermarknads fälgar och du har missat att det ej är samma kona på orginalbultarna till audi och dom som följde med fälgarna? eller missat sätta dit centreringsringarna så muttrarna har skakat loss. eller så har det legat skit emellan fälgen och navet när du har dragit fast dte så det har lossat.. eller så har någon inte dragit tillräckligt hårt..

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Sharky
22 augusti 2008 · 10 287 Inlägg

Sanera ditt språk!

Göran
Moderator

sselraeF skrev:
JÄVLA HXXX KXX VIKEN OTUR JAG HAR !!!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
FreddeK
22 augusti 2008 ·

Hela skiten brakade loss vid den kurva då allt belastning låg på 2 mutta

haha kunde inte sluta garva...sorry! och synd om bilen.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
24 augusti 2008 · 2 203 Inlägg

Samma sak har hänt mig. Ratten började vobbla något fruktansvärt i ca 100km/t som tur hade jag sinnesnärvaro att bromsa och precis när jag kom ut i gräskanten så lossnade fälgen. Fast min skärm blev bara utbucklad litegranna så jag kunde trycka in den med händerna o lite kroppsvikt. Jag blev precis som du helt paff o kunde inte tänka klart under resten av dagen.  Nu håller jag lite mer koll på hjulbultarna smile.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang