7594
Sök

Frågor gällande optima yellowtop.

FreddeK
22 augusti 2008
Trådstartare
Hej jag funderar på ett optima 75h till min bil men behöver veta hur långt det är mellan polerna då jag inte vet om strömkablarna räcker. Sen har jag hört att polerna är vändbara..stämmer det och hur gör man för att vända dessa?

Mvh Fredde

FreddeK
22 augusti 2008
Trådstartare
kom igen det finns många som har optima därute så=) yttermåtten har jag men mellan polerna är högintressant att få reda på.

Mvh fredde

21 761 Inlägg
22 augusti 2008
Det låter ju lite konstigt att polerna skulle vara vändbara. Jag kan dock tänka mig att det man egentligen menar är att polerna sitter precis på mitten av "bredden" när det handlar om YT31A/T, då kan man vända på batteriet och ändå få samma avstånd på polerna.

På BT31 så sitter det däremot dubbla poler och då är det nog bara de gängade polerna som sitter på mitten av bredden, de vanliga polerna är lite förskjutna.

Det står tyvärr ingenstans på deras hemsida vilket mått det är mellan polerna, men kikar man på bilderna så verkar det som att de sitter typ 2-3cm in på varje sida. smile

Jag har inte haft något av dessa batterimodeller, jag utgår bara ifrån vad som syns och står på deras hemsida.

Sök