mig svets utan gas

sveaochedith
24 augusti 2008 · 605 Inlägg

hej, har hittat en mig svets utan gas för 200 kr

men kan man bara koppla på agon, eller måste man byta slangpaketet
och isåfall var kan man köpa det

sveaochedith
24 augusti 2008 · 605 Inlägg

ja fluss e det, men kan man byta slangpaket så man kan ha argon, är jobbigt att flussa har jag hört

Ksj
24 augusti 2008 · 1 217 Inlägg

Skitjobbigt att få fogarna bra med flusstråd..

Saab 900 "2.1an" (1992)
sveaochedith
24 augusti 2008 · 605 Inlägg

ja, men har du svar på min fråga?
lite bråttom

Ksj
24 augusti 2008 · 1 217 Inlägg

Det finns säkert slangpaket att byta men frågan är om det är värt det. Jag skulle nog skippa den där svetsen och köpa en med argon från början för att slippa strul.

Saab 900 "2.1an" (1992)
sveaochedith
24 augusti 2008 · 605 Inlägg

ok, men frestande då priset e 200 spänn, en svets går ju på minst 2 k, o de lilla jag ska använda den så...

Moparboy440
24 augusti 2008 · 4 682 Inlägg

köp den smile,du kan ju alltid sälja den vidare sen om du inte hittar nått lämpligt slangpaket wink

sveaochedith
24 augusti 2008 · 605 Inlägg

jepp, i värsta fall får man väll kapa 740n (observera att jag inte nämde a-tr##tor) med fluss

te_wik Forummoderator
24 augusti 2008 · 12 813 Inlägg

KÖP!! e de inte tillfredssällande så sälj sen å tjäna en hacka.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Evil_90 +Uppfinnare+
24 augusti 2008 · 643 Inlägg

jag köpte en esab för 4k i vintras, å jag har inte råd med nån gasflaska, så jag kör på fluss, de funkar hur bra som helst, men de va förbannat knepigt i början. de e typ som att köra med pinne fast på en MIG tongue absolut värt det, man kan visst få fina fogar med fluss!!! smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
24 augusti 2008 · 2 252 Inlägg

Ksj skrev:
Skitjobbigt att få fogarna bra med flusstråd..

beror ju på om man kan svetsa eller inte, kan man svetsa så är de inga som helst problem att svetsa fluss. du måste bara lära dig hur flussen flyter, så man inte bränner slagget som blir, fluss tråd svetsar bättre än vanlig tråd med tillasts gas, och nu ligger inte flussfyllda tråden så många kr högre än en vanlig tråd, Kör fluss ! big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
24 augusti 2008 · 2 252 Inlägg

Evil_90 skrev:
jag köpte en esab för 4k i vintras, å jag har inte råd med nån gasflaska, så jag kör på fluss, de funkar hur bra som helst, men de va förbannat knepigt i början. de e typ som att köra med pinne fast på en MIG tongue absolut värt det, man kan visst få fina fogar med fluss!!! smile

hehe jaa de blir ju samma effekt med flusstråd du får slaggytan på fogen, de blir som en pinnsvets med automatisk matning big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Raggarn84
14 juni 2009 · 387 Inlägg

hur är det nu när man ska köra med fluss.. man ska väl byte polerna på svetsen? så att plusen sitter i klämman och minus i handtaget??

gorre
14 juni 2009 · 250 Inlägg

vill bara lägga till att för bästa resultat med flusstråd ska objektet man svetsar va i "liggande" läge för bästa resultat,

har för mig att det i teorin inte ska fungera i nått annat läge men är inte  helt säker på hur det ligger till med det.

samt så rekomenderas inte fluss tråd till bilplåt då det överlag går varmare än vanlig tråd större risk för att det slår sig samt hål. Nu säger jag inte att det inte alls går men det kräver mer av den som sitter bakom spakarna så att säga.

Hilmer
14 juni 2009 · 1 789 Inlägg

Skulle inte rekommendera flusstråd till bilplåt eller annat finjobb.

breesladd SKÅNING
14 juni 2009 · 1 215 Inlägg

funkar skit fint me fluss tråd bara man lär sig och inte har allvärden högsta förväntan på resultatet i början och som hobby svets för att tex laga avgas/rostigt golv funkar det skit fint iallafall den jag har

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang