24 augusti 2008
Trådstartare
Hej! Efter jag kopplade i stereon i min bil och jag skulle åka till jobbet dagen efter så startade inte bilen. Den hade startat varje morgon innan det så jag drog slutsatsen att det var stereon som drog ström när den var avstängd. Så jag kopplade en strömbrytare till den och har sedan dess stängt av stereon med strömbrytarn varenda gång jag stannat bilen. Och den har alltid startat efter det. Men problemet är ju att alla inställningar man gör på stereon försvinner varenda gång man stänger av och det är ju rättså störande.
Därför undrar jag ifall det finns någon bättre lösning på problemet än att använda strömbrytare?
Jag undrar även varför stereon drar ström när den är avstängd? Batteriet är förmodligen inte helt fulladdat men jag tycker ändå inte att den borde dra ur hela över en natt.
Hoppas någon kan hjälpa mig!