6233
Sök

hittade radio, Potentiell Polisradio?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjenare.

Har köpt mig en slit och släng bil förra veckan, hittade idag en radio i bagaget.
Funderar på om den går att använda som polisradio? Alltså få in Polisens frekvenser?
Har bara kopplat i den snabbt för att kolla om den går igång, och den verkar funka.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/441624_pkj3is.jpg
SVERA-AM-FMOO1 står det därfram.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/441626_wvafz9.jpg
SVERA-AM-FMOO1. 24Kanaler, typgodkänd av televerket, står där bak.

Någon som vet?
Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Mästare
2 947 Inlägg
24 augusti 2008
#2
Du får la sitta och ratta på den någon helg!

Edit: Detta kanske är något! http://www.alfakom.se/info-htm/bruksanvisningar.htm .
Senast redigerat av KimVsWorld (24 augusti 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#3
KimVsWorld skrev:
Du får la sitta och ratta på den någon helg!

Edit: Detta kanske är något! http://www.alfakom.se/info-htm/bruksanvisningar.htm .

hehe, rattade lite idag men här har vi inga snutar i närheten så jag fick inte in något. Bara lite brus.



Edit; fanns inte mkt till den.. sad
Eller, jaa det finns. men 70 kr för bruksanvisningen, 10kr för kopplings schema (plus och minus kabel + antenn :p)


Brukisen kke är bra, men vill först veta ifall det går att få in polisens frekvenser.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (24 augusti 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

358 Inlägg
24 augusti 2008
#4
Sökte lite och det verkar vara en 27MHz privatradio som brukar finnas i båtar och lastbilar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#5
Timol skrev:
Sökte lite och det verkar vara en 27MHz privatradio som brukar finnas i båtar och lastbilar

Vart hittade du den infon? har försökt googla men hittar inget?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

358 Inlägg
24 augusti 2008
#6
te_wik skrev:
Timol skrev:
Sökte lite och det verkar vara en 27MHz privatradio som brukar finnas i båtar och lastbilar

Vart hittade du den infon? har försökt googla men hittar inget?

Mvh Tommy

Sökte på radions namn och hamna på ett forum där det stod lite om pr-radio med mera, sen hamnade jag på http://www.27mhz.se/

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#7
Okay, då kan jag alltså inte göra något kul med denna sad

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

358 Inlägg
24 augusti 2008
#8
te_wik skrev:
Okay, då kan jag alltså inte göra något kul med denna sad

Mvh Tommy

Jag är en riktig glädjedödare big_smile
Du kommer nog på något roligt att göra med den ändå tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#9
Timol skrev:
te_wik skrev:
Okay, då kan jag alltså inte göra något kul med denna sad

Mvh Tommy

Jag är en riktig glädjedödare big_smile
Du kommer nog på något roligt att göra med den ändå tongue

jaa va fasen det är du :p

Mjaa.. inte så kul att höra vart DHL är påväg, hahaa.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

400 Inlägg
24 augusti 2008
#10
Tänk om DHL kör värsta värdetransporten då... big_smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
24 augusti 2008
#11
Smokey and the Bandit, nån? big_smile

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#12
CroZZeN skrev:
Tänk om DHL kör värsta värdetransporten då... big_smile

haha ja va fan det vet man ju inte :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#13
Ingen som vill skaffa sig en sånhär inom 10 mils radie så vi kan talka? Over and Out typ tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
24 augusti 2008
#14
skulle var chill med ensåndär ;D

Med.lem
3 759 Inlägg
24 augusti 2008
#15
Catch you on the flip side big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#16
Mr_EmCom skrev:
Catch you on the flip side big_smile

helt dött i radion... haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#17
BTLulle skrev:
Det går på 27mhz, och du måste ha en antenn som är anpassad för den frekvensen annars hör du inte myket om ingen i närheten pratar. Du hör inte åkerier, taxi, ambulans, polis eller nått sånt dom ligger på helt andra frekvenser. Desutom är den olaglig att använda då den kan sända på AM. Men testa att fixa en antenn som är gjord för 27 och ställ radion på FM och kanal 4 och ropa "allmänt anrop" så kanske du får svar.

MVH Peter

har ju en antenn som följde med, men hur ska jag veta vad för frekvens den kör med.. ?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 506 Inlägg
24 augusti 2008
#18
te_wik skrev:
Ingen som vill skaffa sig en sånhär inom 10 mils radie så vi kan talka? Over and Out typ tongue

Mvh Tommy

W ho

jag vill ha en, Men de brukar kosta.

Kan du andas kan du dö.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#19
_Wallis_ skrev:
te_wik skrev:
Ingen som vill skaffa sig en sånhär inom 10 mils radie så vi kan talka? Over and Out typ tongue

Mvh Tommy

W ho

jag vill ha en, Men de brukar kosta.

såg att det annonserades sånahär för typ 500kr.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 506 Inlägg
25 augusti 2008
#20
te_wik skrev:
_Wallis_ skrev:
te_wik skrev:
Ingen som vill skaffa sig en sånhär inom 10 mils radie så vi kan talka? Over and Out typ tongue

Mvh Tommy

W ho

jag vill ha en, Men de brukar kosta.

såg att det annonserades sånahär för typ 500kr.

Mvh Tommy

Vad går dom under för namn då?
Komradio??
För att mass söka på blocket alltså smile

Kan du andas kan du dö.


Sök