6198
Sök

lådberäkning Kole Audio KMX 15

1 058 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#1
nån som har lust att räkna lite?? ska sitta i en vw jetta, drivas med 1200wrms. musikavstämd. lyssnar på allt.

•  Fs: 29.6 Hz
•  Vas: 1.79 Ft3
•  Qms: 4.685   
•  Qes: 0.484 
•  Qts: 0.439
•  Xmax: 0.748"
•  SPL: 92 dB

PoLoud =D

1 058 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#2
ingen som har lust ??

PoLoud =D

6 851 Inlägg
25 augusti 2008
#3
Skicka mail hit så kan han hjälpa dej.
info@bertilssonautoelectronics.se


1 058 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#4
TT-Avant skrev:
Skicka mail hit så kan han hjälpa dej.
info@bertilssonautoelectronics.se

är honom jag ska köpa basen av, men ville bara kolla om nån här eventuellt provat en låda som funkar bra eller ville räkna lite tongue men självklart ska jag låta Tommy jobba lite wink

PoLoud =D

21 761 Inlägg
25 augusti 2008
#5
30-35 liter netto sluten, mycket dämpull.
50 liter netto basreflex med 2 st 4" rör som är 50cm långa (ca 40 Hz avstämning), dämpmatta på väggarna. Slotport är nog att föredra.

Har ju inte provat basen själv, bara uträknat i program. Du får väl se vad Tommy föreslår. smile
Senast redigerat av Drönirettab (25 augusti 2008)

1 058 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#6
Drönirettab skrev:
30-35 liter netto sluten, mycket dämpull.
50 liter netto basreflex med 2 st 4" rör som är 50cm långa (ca 40 Hz avstämning), dämpmatta på väggarna. Slotport är nog att föredra.

Har ju inte provat basen själv, bara uträknat i program. Du får väl se vad Tommy föreslår. smile

okej.. så det tror du kan funka bra?? får väl prova detta! tack ska du ha. mvh//Tommie

PoLoud =D

21 761 Inlägg
25 augusti 2008
#7
Rören blir ju väldigt långa i så fall, lite opraktiskt kanske. wink

Att jag har valt två rör beror på att basen kan flytta mycket luft om du spelar mycket högt. smile

1 058 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#8
okok..men bygger en slotport. coolast. tongue

PoLoud =D


Sök