2083
Sök

Helt sjukt svårt att sälja bilen!!

16 197 Inlägg
25 augusti 2008
Diplomats skrev:
Martin 9-3 skrev:
Det är väldigt avgörande.

Klarar man inte ens av att skriva en seriös annons utan stavfel och särskrivningar mm så backar man direkt.
Sen är det många utlänningar eller osvenska namn och det skulle jag aldrig i mitt liv ringa till en sån och framför allt inte sälja till heller.

Och dom säger att rasism/fördomar inte finns kvar längre....

vem har saga att de inte finns kvar??

ja gör samma sak.. varken köper elle säljer saker till "icke svenskar".. har varit me om de allt för många ggr att de ofta blir tjaffs,strul å de ska prutas.. vill man ha nåt så betalar man va som står på prislappen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Allfixare
1 475 Inlägg
25 augusti 2008
Matspetter skrev:
fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/17147602.htm?ca=5_s Tror ni det är nåt fel på den annonsen?? Jag vet att priset kanske är lite högt. MEN den är inte märkbart dyrare än andra med det miltalet, samt tror jag ej man hittar en finare. Och priset är prutbart=) Kommentera gärna med det jag borde ändra.

Kan bara säga att det är väldigt mycket fakta om vad du vill byta med för bil. Ha 2-3 rader längst ner istället, jag får iallafall intrycket av att du tar vad som helt i inbyte för att bli av med bilen. Med tanke på hur fin bilen är så borde du ta bättre bilder, t.ex ljusare och mer välplanerade. Inreding är intressant att visa med. Några tips jag tror kan underlätta!

/Alex

Jag har specat de bilar jag vill ha i inbyte endast, annars har jag den kvar. Skriver man inte specifikt det man vill ha får man alltid en massa mail om bilar man iaf inte vill ha. Endast därför jag skrev vilka bilar som gällde. Bilderna va dom ända vettiga jag hade då jag fick lova att knäppa dom med mobilen, Den vanliga digital kameran har nåt tok och knäpper ännu suddigare bilder. Men tack för komentaren iaf.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
25 augusti 2008
Tur att man aldrig kommer sälja sin bil!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

8 Inlägg
26 augusti 2008
evilaudio skrev:
Diplomats skrev:
Martin 9-3 skrev:
Det är väldigt avgörande.

Klarar man inte ens av att skriva en seriös annons utan stavfel och särskrivningar mm så backar man direkt.
Sen är det många utlänningar eller osvenska namn och det skulle jag aldrig i mitt liv ringa till en sån och framför allt inte sälja till heller.

ja gör samma sak.. varken köper elle säljer saker till "icke svenskar".. har varit me om de allt för många ggr att de ofta blir tjaffs,strul å de ska prutas.. vill man ha nåt så betalar man va som står på prislappen.

Många svenskar som jag har pratat med

Att utesluta en hel grupp människor är bara dumt! jag har haft dålig erfarenhet med svenskar så som invandrare skulle jag och andra börja tänka som du eller många andra gör skulle det inte finnas någon handel i Sverige. Det är bara att acceptera att det finns både dåliga och bra säljare/köpare att tro något annat är bara naivt och helt ärligt dumt enligt mig.  Tycker också att många svenskar är snabba med att smutskasta invandrare, om någon invandrare gör något dumt så glömmer man aldrig det och referera gärna till den incidenten flera gånger men om någon svensk gör samma sak så tänker många att det är en engångsföreteelse och tänker aldrig mer på det.

Men det här är ju bara min uppfattning det kanske stämmer och kanske inte, vem vet?
det jag vet är att jag gör gärna en affär med en bra säljare/köpare. Jag kan inte bry mig mindre om hur han/hon ser ut eller vart dom kommer ifrån. Är du en bra säljare/köpare så är det allt som räknas.

221 Inlägg
26 augusti 2008
Men för i helvete, om man ringer först så märker man ju om det är en någorlunda vettig person. Om inte så skiter man i den och fortsätter vänta/leta!

16 197 Inlägg
26 augusti 2008
Diplomats skrev:
evilaudio skrev:
Diplomats skrev:

Att utesluta en hel grupp människor är bara dumt! jag har haft dålig erfarenhet med svenskar så som invandrare skulle jag och andra börja tänka som du eller många andra gör skulle det inte finnas någon handel i Sverige. Det är bara att acceptera att det finns både dåliga och bra säljare/köpare att tro något annat är bara naivt och helt ärligt dumt enligt mig.  Tycker också att många svenskar är snabba med att smutskasta invandrare, om någon invandrare gör något dumt så glömmer man aldrig det och referera gärna till den incidenten flera gånger men om någon svensk gör samma sak så tänker många att det är en engångsföreteelse och tänker aldrig mer på det.

Men det här är ju bara min uppfattning det kanske stämmer och kanske inte, vem vet?
det jag vet är att jag gör gärna en affär med en bra säljare/köpare. Jag kan inte bry mig mindre om hur han/hon ser ut eller vart dom kommer ifrån. Är du en bra säljare/köpare så är det allt som räknas.

men efter min erfarenhet så ska de prutas,dom ska ha en massa saker me på köpet,dom ska garanti.. ja anser att vill man verkligen ha en sak å betalar man å håller käften annars vill man inte ha saken/bilen ifråga.

ska ja va ärlig så tor ja inte att ja har haft ett enda problem me nån svensk som köpt nåt av mig utan dom betalar å e nöjda.

8 Inlägg
26 augusti 2008
evilaudio skrev:
Diplomats skrev:
evilaudio skrev:

men efter min erfarenhet så ska de prutas,dom ska ha en massa saker me på köpet,dom ska garanti.. ja anser att vill man verkligen ha en sak å betalar man å håller käften annars vill man inte ha saken/bilen ifråga.

ska ja va ärlig så tor ja inte att ja har haft ett enda problem me nån svensk som köpt nåt av mig utan dom betalar å e nöjda.

Det är din erfarenhet så jag kan inte säga något om det förutom att våra erfaranheter skiljer sig åt då jag
anser att svenskar är minst lika prutbenägna som dom invandrare som jag har gjort diverse affärer med.
Men som sagt det är min erfarenhet och du har din, men jag har valt att använda det jag har mellan mina axlar och inte utesluta en grupp på 2+ miljoner människor för några som jag har bemött har visat dålig affärsmoral.

16 197 Inlägg
26 augusti 2008
Diplomats skrev:
evilaudio skrev:
Diplomats skrev:

Det är din erfarenhet så jag kan inte säga något om det förutom att våra erfaranheter skiljer sig åt då jag
anser att svenskar är minst lika prutbenägna som dom invandrare som jag har gjort diverse affärer med.
Men som sagt det är min erfarenhet och du har din, men jag har valt att använda det jag har mellan mina axlar och inte utesluta en grupp på 2+ miljoner människor för några som jag har bemött har visat dålig affärsmoral.

tur att vi tycker olika då.. hade ja sluppit dessa 2+mijloner så hade ja varit glad.

741 Inlägg
26 augusti 2008
Semestern är precis över vilket kan vara en ledande faktor att det är svårare? folk har brännt pengar på semestern!

sen så har ju bensinpriset börjat sticka upp ganska bra, så många letar nog efter småbilar som ligger runt 10-15.000.. Färre vill köpa en bil för 100.000kr+ längre då dom vet att det inte går att köra på bensin länge till och vill vänta tills nyare etanolbilarna sjunker i pris..

men vad vet jag!
Senast redigerat av Joo (26 augusti 2008)

8 Inlägg
26 augusti 2008
evilaudio skrev:
Diplomats skrev:
evilaudio skrev:

tur att vi tycker olika då.. hade ja sluppit dessa 2+mijloner så hade ja varit glad.

Det är verkligen tur det, hoppas du slipper dom och dom slipper dig wink
Senast redigerat av Diplomats (26 augusti 2008)

671 Inlägg
26 augusti 2008
Gäller att skriva en attraktiv annons och att stå ut i mängden. Om du har en ovanlig bil, lyft fram dom bästa egenskaperna. Om man har en vanlig bil som du har så är det extra viktigt med bra bilder och att skriva en rubrik som folk ser... det är mitt tips (fick min bil såld efter en vecka, i juli)

Second is the first loser

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
26 augusti 2008
Det handlar mycket om priset tror jag, folk övervärderar sina bilar, Kolla hur många golf 2:or det ligger ute för runt 15000 som har gått långt och är skabbiga.
Folk har en föreställning om att man MÅSTE tjäna pengar på varje bilaffär, jag räknar alltid med visst antal tusen i värdeminskning/slitage på mina bilar, blir inte besviken, får den såld snabbt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

3 124 Inlägg
26 augusti 2008
Jag kollar billigast på blocket och lägger på 10%. Då får man i regel bilen såld snabbt och smärtfritt.

19 Inlägg
26 augusti 2008
Det verkar faktiskt som om att luften har gått ut ur begagnatmarkanden på sista tiden. Det står väldigt många bilar hos handlarna (firman över gatan erbjuder 10'000 i rabatt rakt av om man köper begagnat och _inte_ har ett inbyte).

Dessutom är nog folk lite skraja för att räntan går upp - de har vant sig vid en låg ränta i så länge så att ta lån tar emot. Särskilt när bostadslånen börjar kosta rejält så är det inte läge att byta bil, inte till en dyrare modell.

Dessutom, skall man ha en bättre begagnad kan man titta in på kvd.se - En 3 år gammal 9-5 som kostar närmare 300' kan man få för strax över 100 papp. En bil som drar en liter milen är inte så het när bensinen kostar nästan 15 spänn litern - det är nog en ekonomisk men främst psykologisk faktor för många.

25 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Oj vilken diskussion det blev om helt andra saker än att det är svårt att sälja bilar, men det får stå för Er.
Jo jag har märkt att annonserna är viktiga och att man måste ha en snygg layout på annonsen och fånga läsarens uppmärksamhet. En bra bild säger mer än tusen ord sägs det, så en såkallad ”text bild” är nog det absolut bästa typ dra en slogan eller nått om bilen.

Om ni orkar som jag säkert tror att ni gör kan ni gå in på länken nedan och läsa min annons och ge mig feedback om den?
http://www.blocket.se/vi/16969242.htm?c … amp;last=1

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 augusti 2008
fish skrev:
Samma problem för mig... Men jag byter ju helst bort min bil mot en anna, men ingen som vill byta mot det jag vill ha tydligen...

Inte så konstigt att ingen vill byta sin Anna mot din bil?

tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

7 100 Inlägg
26 augusti 2008
caromania skrev:
fish skrev:
Samma problem för mig... Men jag byter ju helst bort min bil mot en anna, men ingen som vill byta mot det jag vill ha tydligen...

Inte så konstigt att ingen vill byta sin Anna mot din bil?

tongue

hahahahaha cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

249 Inlägg
26 augusti 2008
får inte sålt min heller, suger stenhårt gör det...

// genetorp

582 Inlägg
26 augusti 2008
tror inte nån köper en s40 för runt 70k .tänk själv vad man kan få för BIL för dom pengarna

hej

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
26 augusti 2008
Nexa skrev:
Hej!
Är det någon mer än jag som har märkt att det är helt sjukt dött på bilköpar fronten? Jag försöker sälja min bil men det går ej. Jag har en Volvo S40 2.0T – 02. Jag har haft ute den på blocket.se och fått Ett mail på två månader! Prismässigt ligger jag rätt enligt blocket. Har kollat med KVD och finner att jag enligt deras värderingstjänst att jag även där ligger i rätt prisläger dvs 72 000 kr.hmm

Är det någon mer än jag som upplever samma sak?
(Eller är det någon som blev intresserad av att köpa?) (Försöker sälja bilen i alla lägen pga tjänstebil).wink

//N

Är det en stylad sommarbil?? eller en typ original "sommar/vinter" bil?

är det endast en sommar bil så är det till 90% omöjligt att sälja nu pga årstiden, annars borde det ju gå. har du kollat med bilfirmor vad dom skulle ge??

/ Johan.

Sök