7274
Sök

behöver råd. fundera på att köpa den här bilen.

2 600 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
hej ska köpa mig bil och hittade den här http://www.blocket.se/vi/17053497.htm?ca=22_s
verka vara helt ok för utom att tank mätaren inte fungera men gör ju knappt nån bensin mätare på en 740 annars så verka den vara i hyggligt skick enligt han som äger den.  och vad tro ni vågar man köpa den? den var godkännd i besikningen innan den ställdes av i december 2007 och han ha kört me den och startat upp den då och då.

gör som jag kör gubba racer=)

7 100 Inlägg
25 augusti 2008
nej!köp dej ingen volvo tongue

bästa är ju att åka och kolla lite på bilen och sånt tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 600 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
hehe jo scopan ska säljas tongue och volvon ska in som tillfällig bil blir en s80 sen tongue orka inte me forden längre haha.  jo tänkte åka och kolla på den.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
25 augusti 2008
Eller så köper du en besiktigad för samma pengar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

2 600 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
finns knappt några besiktade för samma peng tongue inte här nere i alla fall tongue  sen så kan man ju pruta ner dom lite me. men viss vora ju bra annars smile

2 600 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
är det nån som vet vad som gäller för att ta hem en obesikad oskatad och oförsäkrad bil tongue  får man bogsera eller måste man hyra bil släp? bil släp får man väll inte dra me b körkort.

3 059 Inlägg
25 augusti 2008
klimpan skrev:
är det nån som vet vad som gäller för att ta hem en obesikad oskatad och oförsäkrad bil tongue  får man bogsera eller måste man hyra bil släp? bil släp får man väll inte dra me b körkort.

Ja för dom pengarna kan du lika bra köpa den om det bara ska vara en kort period..

obesikad oskatad och oförsäkrad = bilsläp

Om man får dra bilsläpmed B kort kommer ja inte ihåg va reglerna säger.. Har faktiskt aldrig tänkt på de dom gånger jag dratt bilsläp smile Drar minigrävaren då o då på 2 ton efter vanlig personbil på b-kort.. Man kanske skulle kolla va som gäller smile
Senast redigerat av Smajly (25 augusti 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2008
Endast på släp.
Gäller att hålla koll på vikten sen oxå så det verkligen är lagligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

747 Inlägg
25 augusti 2008
bara kör. inge nsom stannar dej med den.

Älgahäng Räjsing Club

2 600 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
tänkte me på att satsa att köra den hem men så samtidigt så vet man ju aldrig när farbro blå dycker upp och när man ha lite mindre än 1 år kvar på prövo tiden så känns det lite riskabelt.
ska åka och kolla på den sen får jag se. känns både bra och dåligt att köpa den.
kanske lika bra att kolla och tänka om det är värt att köpa eller vänta tills man ha fått i väg scorpan.

3 650 Inlägg
26 augusti 2008
bilsläp gäller inte på b-kort ialf

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 augusti 2008
klimpan skrev:
tänkte me på att satsa att köra den hem men så samtidigt så vet man ju aldrig när farbro blå dycker upp och när man ha lite mindre än 1 år kvar på prövo tiden så känns det lite riskabelt.
ska åka och kolla på den sen får jag se. känns både bra och dåligt att köpa den.
kanske lika bra att kolla och tänka om det är värt att köpa eller vänta tills man ha fått i väg scorpan.

Du tänker bara på körkortet? Tänk om det skulle hända något efter vägen, då är du personligen ansvarig att betala allt! en liten tanke bara...

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
klimpan skrev:
finns knappt några besiktade för samma peng tongue inte här nere i alla fall tongue  sen så kan man ju pruta ner dom lite me. men viss vora ju bra annars smile

men tänk dig att den ska skattas och besiktas, sen kanske du får lägga ut lite pengar på att få den igenom också, och vipps så var du uppe i en par tusen till, och för dom pengarna må du hitta nån besiktad iaf smile

och fy skäms på dig som funderar på att ge upp forden för en volvo! mad sad
Senast redigerat av _Glenne_ (26 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 600 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
tänker inte bara på körkortet utan för det andra me vill ju inte att nått ska hända på vägen.

2 600 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
klimpan skrev:

men tänk dig att den ska skattas och besiktas, sen kanske du får lägga ut lite pengar på att få den igenom också, och vipps så var du uppe i en par tusen till, och för dom pengarna må du hitta nån besiktad iaf smile

och fy skäms på dig som funderar på att ge upp forden för en volvo! mad sad

jo blir nog dyrare än vad man ha tänkt sig blir det alltid tongue ska kolla på den i alla fall sen får jag se.

japp forden ska bort nu =/ men jag är fotfarande ford älskare. men detta blir bara en till fällig bil. blir en ny bil till våren. men då blir det en volvo då me en s80 men man måste ju testa nått nytt=)

Sök