8029
Sök

Hjälp ang lackning

www.klockren.nu
476 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare, tänkte lacka en backspegel men har ingen erfarenhet av lackning sen tidigare, nåt speciellt man ska tänka på? Hur lång tid ska man vänta mellan dom olika momenten, grund, lack, klarlack?

mvh

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

1 585 Inlägg
26 augusti 2008
Det är viktigt att dom är riktigt rena, Sen ta god tid på dig. Börja med att slipa ner dem ordentligen sen tvättar du av dem. Se till att det inte är massa repor för det kommer synas. Sen Lägger du på 2-3 lager med grundlack. Den lacken torkar väldigt fort så efter 10min kan du lägga på nästa lager. Beror lite på vilken tempratur det är där du lackar. Sen så våtslipar du grundlacken så den är helt slät och fin tvättar av den sen lägger du på 4lager med lacken. Den tar lite längre tid att torka så en 30min imellan varje lager får du nog räkna med. Sista lagret kan du låta ligga över natten så det är riktigt torrt och fint innan du lägger på klarlacken. Sen lägger du på klarlack efter det ca: 3-4lager brukar va lagom. Klarlacken torkar också väldigt fort så en 20min mellan varje lager ungefär.

Jag är verkligen ingen proffs lackerare så rätta mig om jag har fel. Men det har blivit bra dom gångerna jag gjort det iallafall.
Senast redigerat av Jolle87 (26 augusti 2008)

www.klockren.nu
476 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Okej, tusen tack smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

junsele
248 Inlägg
26 augusti 2008
hmm.. jag gjorde det enkla..scotchsbriteduk...repmönster så färgen fäster...pzzzt svart... klart..bra..(den var o-lackad innan) annars är det nog att våtslipa med 1200 papper som gäller.  är man uber-seriös så är det plastprimer, mjukmedel med i spelet också när det handlar om plast skit
http://i132.photobucket.com/albums/q21/skogge/IMG_1178.jpg
Senast redigerat av devilspath (26 augusti 2008)

Sök