För att förklara lite lätt. Man andvänder ju delningsfilter för att låta olika högtalare spela i olika frekvenser, vilket gör att dom spelar mer optimalt.
På koaxilhögtalare sitter delningsfiltererna på högtalaren, så man behöver inget annat.
Men köper man ett framsystemskit så brukar det vara ett löst delningsfilter, ditt man kopplar sin lösa diskant och midbas/bas.
Så det ända du behöver göra är att koppla stereon till koaxen, så delar den ju det själv.
Då jag tror att det sitter delningfilter på din original högtalare, som du då tar bort när du byter.
Så du kommer inte behöva någor delningsfilter alls.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas