Vill du ha bilder på din bil av en "g.org-Fotograf"?

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
29 maj 2011 · 325 Inlägg

Känsliga fråga nu då smile Vad kostar det ungefär att få typ 5-10 bilder fotade av er som är duktiga på att fota??

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
2002tii KOMETFOTO
29 maj 2011 · 2 247 Inlägg

HadesInFlames skrev:
Känsliga fråga nu då smile Vad kostar det ungefär att få typ 5-10 bilder fotade av er som är duktiga på att fota??

Vissa fotar nog gratis men jag gör inte det.
Vad det kostar beror ju helt på hur många timmar som läggs ned samt omkostnader som utrustning och resor m.m
Om man tex bara skulle vilja hyra likvärdig utrusting som jag använder på tex Rajala http://www.rajalacamera.se/PublishedSer … Groups=792
så blir det ca 5000kr för en dag beroende på vad som krävs.
Det finns en rätt så bra video där det tas upp vad det är för kostnader som avgör vad några bilder ska kosta.Kan rekomendera både fotografer och kunder att se den.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
29 maj 2011 · 325 Inlägg

Jo det förstår jag också, tänkte mer på att man förutsätter att fotografen inte har särskilt långa resa (max 10mil) och säg att man fotar klart på ca 1,5 timmar. Det bör väl inte ta så lång tid förca 10 bilder om fotoplatserna man tänkt ligger inom ca 8km avstånd. Några helbildr samt några detaljbilder som går att fota typ vart som helst bara dt är bra ljus?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
AcroN Lever för det cleana, breda & Låga
29 maj 2011 · 200 Inlägg

HadesInFlames skrev:
Jo det förstår jag också, tänkte mer på att man förutsätter att fotografen inte har särskilt långa resa (max 10mil) och säg att man fotar klart på ca 1,5 timmar. Det bör väl inte ta så lång tid förca 10 bilder om fotoplatserna man tänkt ligger inom ca 8km avstånd. Några helbildr samt några detaljbilder som går att fota typ vart som helst bara dt är bra ljus?

Sen ska bilderna redigeras också smile

Senast redigerat av AcroN (29 maj 2011)

Volkswagen Lupo 1,4 16v "Stanced" (2001)
Volkswagen Bubbla Typ 1 "Back To The Old School" (1964)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
29 maj 2011 · 325 Inlägg

Jaha ok, det hade jag inte ens tänkt på. Men vad ligger timkostnaden på då?

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
AcroN Lever för det cleana, breda & Låga
29 maj 2011 · 200 Inlägg

HadesInFlames skrev:
Jaha ok, det hade jag inte ens tänkt på. Men vad ligger timkostnaden på då?

Det är nog olika från fotograf till fotograf. Dock vet jag att en yrkesfotograf tar minst 3000 - 5000:-, där ingår väll viss redigering men är nog inte så många bilder. Sen får man betala extra beroende på vilken rättighet man vill ha till bilderna. Vill du ha fulla rättigheter så skenar det iväg.

Mvh / Eric

Volkswagen Bubbla Typ 1 "Back To The Old School" (1964)
Volkswagen Lupo 1,4 16v "Stanced" (2001)
2002tii KOMETFOTO
29 maj 2011 · 2 247 Inlägg

HadesInFlames skrev:
Jaha ok, det hade jag inte ens tänkt på. Men vad ligger timkostnaden på då?

Tror att dom flesta glada amatörfotografer ligger så lågt som 500-1500kr för ett sådant jobb som du nämner.Det är långt under SSF.s prisguide http://www.sfoto.se/sites/default/files … web_k5.pdf

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
johngbg
20 juli 2011 · 53 Inlägg

Söker duktig fotograf för fotografering av två bilar. Solidsvart och solidvit.
Område runt Gbg/Kungsbacka.

AcroN Lever för det cleana, breda & Låga
20 juli 2011 · 200 Inlägg

johngbg skrev:
Söker duktig fotograf för fotografering av två bilar. Solidsvart och solidvit.
Område runt Gbg/Kungsbacka.

Jag bor i Kungsbacka. På min profilsida hittar du några jag plåtat åt, tryck på deras namn så kommer du till bilderna jag tagit.

Skicka ett PM om det är intressant.

Mvh / Eric

Volkswagen Lupo 1,4 16v "Stanced" (2001)
Volkswagen Bubbla Typ 1 "Back To The Old School" (1964)
Roennis
16 augusti 2011 · 186 Inlägg

Jag fotar gärna feta bilar. Var ett tag sen.. Kolla min profil och skicka ett PM om det låter intressant!

Volkswagen Passat 3b "Brukisen" (1997)
firefreak Eldknast
8 september 2011 · 915 Inlägg

MrJAM skrev:

Danne980 skrev:
Skulle vara kul att samla ihop ett gäng bilar och ett par tre fotografer och träffas där man kan ta lite bilder snacka lite och kanske vi som har en systemkamera men är helt novis kan få några schysta tips. Eventuellt har jag tillgång till en vettig plats. Med stora betongbyggnader, tegelhus och gammal "timmerfabrik".

Sånt händer titt som tätt då en hel del fotografer känner varandra tack vare intresset. Men rent för sällan ska tilläggas så sådana initiativ är riktigt trevliga. smile

Är det i skåneområdet så är jag på. Hade varit skoj... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
bluepoint glad
14 september 2011 · 67 Inlägg

Denna tråden borde uppdateras eller tas bort och startas en ny. Finns flera fotografer som inte är aktiva längre och exempelbilder som inte existerar.

//Danne
Citroën BX 16 valve "Grand Valve" (1989)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
25 september 2011 · 1 312 Inlägg

Hejsan!
Undrar om de är någon som skulle vilja fota min RX8? Bor i göteborg och kan tänka mig att åka någon mil utanför om så önskas. Har ingen möjlighet till betalning, så de sker för den goda saken skull. Och förhoppningvis ett par snygga bilder i sin portfolio elelr va de nu heter smile

Skicka PM om intresse finns.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
MeepMeep Finraggare
17 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Halvdöd tråd med brutna länkar och fotografer som lagt ner

Men som sagt - jag är trött på de kort jag tar på min egen bil (se mina bilder här bredvid) och letar därför någon / några som vill använda den som testobjekt nu på våren - dels för att ge lite inspiration till mig men även för att kanske få några riktigt bra bilder till sin portfolio.

Bor i Stockholm men kan flytta runt lite efter önskemål.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Glow Fotograf
18 januari 2012 · 134 Inlägg

kameramannen skrev:
Halvdöd tråd med brutna länkar och fotografer som lagt ner

Men som sagt - jag är trött på de kort jag tar på min egen bil (se mina bilder här bredvid) och letar därför någon / några som vill använda den som testobjekt nu på våren - dels för att ge lite inspiration till mig men även för att kanske få några riktigt bra bilder till sin portfolio.

Bor i Stockholm men kan flytta runt lite efter önskemål.

hade gärna gjort de. men de ä lite långt från stockholm, sålänge du inte har vägarna förbi nån dag smile

Ford Sierra "Turbo" (1992)
Mitsubishi evo ll "rwd" (1994)
Suzuki Samuraj "Merzuki" (1987)
stellemark
28 januari 2012 · 4 Inlägg

Då suget efter att ta mer bilder på bilar börjat vakna igen så slänger jag in ett mess här :-)

Område som är intressant är Skåne samt västra Sverige.
Plåtar en del människor så varför inte kombinera detta?

Har just nu en del modeller i Halland som vill ha bilder på sig med kul bilar både inne och ute (det första kräver dock en lokal som kan passa) så kanske du har bilen??

Bilder finns på www.stellemark.com samt www.swedeteammotor.com

MeepMeep Finraggare
28 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Kommer vara en repa i halmstad i början av sommaren - passar min bil?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
stellemark
28 januari 2012 · 4 Inlägg

Jepp det gäör den  :-) Inget snack om det...

MeepMeep Finraggare
28 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Vi kan ju höras lite närmare. Den skall få lite delar monterade i halmstad och sen rullar jag upp till huvudstaden igen - så en liten photoshoot kan vi alltid styra upp. Vad är det för typ av bilder de letar efter?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Grabber Dagdrömmare
28 januari 2012 · 2 836 Inlägg

Finns det nån fotograf i Borås krokar som har lust ta bilder p en skitig bil i skitig miljö så PM.a mig.

Jag vet... Skitig bil låter illa men jag vill testa en teori! wink

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang