10 februari 2006
Trådstartare
har bara en almän fråga till alla som bor i sverige, är det så som på gotland att snöskottning börjar 8-13 på dagen när all snö är nerkörd??? jag kan inte förstå hur man kan göra sånt som är så dumt , dom ska väl för satan ge sig ut kl 5 på morgonen innan allt folk är ute och kör det måste vara bättre för de som skottar att göra det ostört och inte när det susar en jävla massa bilar om kring
Det var något skumt för några veckor se, jag satt i soffan och det hade snöat en centimeter och vad ser man, jo an traktor kommer och sakottar av vägen!!! då undrar man varför då när det inte behövs??? det är ju bättre att de skottar när det finns snö, men då väntar de i några timmar när det är nerkört, betalar man skatt ska man fan få valuta för det klok snöröjning och b ättre vägunderhåll, det stog i tidningen att snö skottning på ön hade kostat flera hundra tusen kr men hur mycket vi bilägare har betalat i väg skatt fanns inte med, samt att det var husägarens plikt att skotta framför lådan för post bil och så vidare så att de inte skulle halka och skada sig, men att vägen där flera tusen kör och går är oskottat och osandad spelar ingen roll
hoppas det finns folk som håller med mig, men jag förstår att det är mycket byrokrati angående snöröjning så det är inte skottarnas fel.........