6744
Sök

Gas 900ALPHA52X de med separat diskant.. hur man instalerar..

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hejsan har bara en snabb fråga... när ja kopplar in dessa ska ja koppla samman båda + o båda -  ?? De som går ifrån själva högtalaren och ifrån diskanten alltså smile)

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

956 Inlägg
28 augusti 2008
#2
Nej, du bör ha ett delningsfilter imellan.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#3
luunggan skrev:
Nej, du bör ha ett delningsfilter imellan.

Vad är ett delningsfilter ? assa det sitter ihopkopplat allt ihopa de sitter nog redan ett delningsfilter på dem.. men efter delningsfiltret ska de kopplas samman där ?

Fölkesberg Racing =)

21 761 Inlägg
28 augusti 2008
#4
Det följer väl med en liten svart plastlåda?

Det är den som är delningsfiltret, då ska antagligen filtret sitta mellan diskanten och högtalaren.
Senast redigerat av Drönirettab (28 augusti 2008)

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Det följer väl med en liten svart plastlåda?

Det är den som är delningsfiltret, då ska antagligen filtret sitta mellan diskanten och högtalaren.

Presic den är redan med.. men skall ja dra ihop kablarna efter delningsfiltret med Högtalarna ? eller skall kablarna ifrån högtalarna in i delningsfiltret ? Gjode en miss och inte hörde mig före i affären smile)

Fölkesberg Racing =)

21 761 Inlägg
28 augusti 2008
#6
Hur många anslutningar är det på filtret?

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#7
Drönirettab skrev:
Hur många anslutningar är det på filtret?

Shiit assa det gick två kablar ifrån diskanten till delningsfiltret.. så gick det två kablar ifrån delningsfiltret och ut... sen på högtalaren vart det ingenting.. har inte högtalarna här så kan ej kika sad

Fölkesberg Racing =)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 augusti 2008
#8
Jag är rätt säker på att delningsfiltret där ska vara för bara diskanten, så då kopplar du mycket riktigt ihop kablarna som kommer ut från delningsfiltret med ett par kablar till midbasarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

21 761 Inlägg
28 augusti 2008
#9
Då verkar det som att man ska koppla de vanliga högtalarkablarna (dvs de från steget/stereon) till själva högtalaren, sedan kopplar man filtrets ena kabelpar till högtalaren och filtrets andra kabelpar till diskanten. Då får alltså filtret signal via högtalaren och kan då filtrera ljudet till diskanten. smile

Så uppfattar jag det hela iaf, kanske någon annan uppfattar annorlunda. smile

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#10
Swedenrockers skrev:
Så här:


http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/445043_rvyphv.jpg

Midarna har mekanisk dämpning.

Tack så mycket KALAS bra svar allihop smile) Bättre ja frågar en gång för mycket än att ja sätter i allt och de bara blir fel  wink

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#11
Swedenrockers skrev:
Så här:


http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/445043_rvyphv.jpg

Midarna har mekanisk dämpning.

Kan ja även gör på det här viset blir väl samma effekt ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88334/445047_ocd6ao.jpg

Fölkesberg Racing =)

21 761 Inlägg
28 augusti 2008
#12
Du måste ju fortfarande sätta filtret mellan högtalaren och diskanten. smile

730 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
#13
Drönirettab skrev:
Du måste ju fortfarande sätta filtret mellan högtalaren och diskanten. smile

Japp självklart smile) Men då kommer det fungera finfint big_smiletongue

Tackar så mycket tonguetongue

Fölkesberg Racing =)

250 Inlägg
28 augusti 2008
#14
Drönirettab skrev:
Det följer väl med en liten svart plastlåda?

Det är den som är delningsfiltret, då ska antagligen filtret sitta mellan diskanten och högtalaren.

Lånar tråden lite, om stereon har inbyggt delningsfilter, ska man använda det separata medföljande filtret då också?


Sök